Meta Quest 2 3 Oculus Ray-Ban Kontroler Oiot

Powstaje kontroler do gogli VR noszony na… nadgarstku!

Meta to bez wątpienia obecny lider w rozwoju wirtualnej rzeczywistości. Firma inwestuje nie tylko w samo oprogramowanie, ale przede wszystkim w sprzęt, czego dowodem może być zapowiedziany już jakiś czas temu nowy kontroler, nad którym firma pracuje wraz z… Ray-Banem!

Meta i Ray-Ban łączą siły – oto nowy kontroler do gogli VR!

Na Instagramie (mam tu na myśli zarówno sam portal, jak i konto ;)), Mark Zuckerberg pokazał prototyp najnowszego kontrolera do gogli VR Meta. Urządzenie na zdjęciu znajduje się na nadgarstku Leonardo Del Vecchio, prezesem firmy EssilorLuxottica, która z Meta współpracuje poprzez markę Ray-Ban.

Meta Quest 2 3 Oculus Ray-Ban Kontroler Oiot
Prototyp nowego kontrolera – Źródło: Instagram.com/Zuck

O samym urządzeniu wiemy już co nieco od jakiegoś czasu od Zuckerberga, choć niestety nadal nie wiadomo kiedy nowy kontroler zadebiutuje na rynku. Gdybym miał zgadywać, postawiłbym na równoczesną premierę z nowymi goglami Facebook’, choć najpewniej opaski te będą również kompatybilne z niezwykle popularnymi goglami Meta Quest 2 — głupio byłoby ze strony firmy rezygnować z tak ogromnej bazy użytkowników, tym bardziej, że Meta ciągle rozbudowuje swoje flagowe gogle o nowe funkcjonalności.

Jak ma działać nowy kontroler?

Trzeba przyznać, że nowe kontrolery Meta są całkiem oryginalne w sposobie swojego działania. Urządzenie zakładamy na nadgarstek, gdzie odczytywane są sygnały elektryczne sterujące mięśniami naszych rąk, co pozwala na znacznie dokładniejsze przenoszenie ruchów dłoni do wirtualnej rzeczywistości, w porównaniu do „tradycyjnego” śledzenia rąk poprzez same czujniki gogli. A wszystko to jest możliwe dzięki przejęciu CTRL-Labs w 2019 roku przez Facebooka, które opracowało tę technologię czujników elektromiograficznych w przeszłości.

Oprócz tego jest duża szansa na wsparcie haptycznych wibracji i innych sygnałów zwrotnych poprzez nowy kontroler, co też jest kolejną przewagą nas wspomnianym śledzeniem rąk poprzez kamery. Również względem standardowych kontrolerów Questa i Rifta, nowe urządzenie od Meta i Ray-Bana może mieć przewagę, dzięki teoretycznej większej wygodzie, choć sam nie jestem przekonany, czy takie kontrolery sprawdzą się w bardziej skomplikowanych grach, gdzie ważna jest duża liczba przycisków.

Niemniej warto nowe kontrolery do gogli Meta śledzić, bo – kto wie – może w przyszłości będzie to główny sposób na sterowanie w wirtualnej rzeczywistości?