Wygląda na to, że kolejne firmy wydają się mocno zainteresowane wprowadzeniem własnych lokalizatorów do sprzedaży. Wśród nich, najprawdopodobniej OnePlus.
Moda na lokalizatory trwa w najlepsze
Skoro Samsung i Apple postanowili sprzedawać lokalizatory, czemu inni mieliby pozostać dłużni? Być może, w przyszłości na półkach sklepowych pojawią się także urządzenia wyprodukowane przez firmę OnePlus. Jest ku temu przynajmniej jeden, dość poważny dowód.
Jak zauważyły zagraniczne portale internetowe, OnePlus zastrzegł w urzędzie patentowym nazwę OnePlus Tag. Co to oznacza w praktyce? Ni mniej ni więcej fakt, że firma bierze pod uwagę wprowadzenie do sprzedaży takiego urządzenia w przyszłości. Na tę chwilę próżno jednak wyrokować o tym, czy istotnie trwają prace nad zaprojektowaniem i wdrożeniem do produkcji autorskiego lokalizatora. Samo zarejestrowanie nazwy to zdecydowanie zbyt mało.
Lokalizator OnePlus – to w ogóle miałoby sens?
Siła lokalizatorów Apple AirTag i Samsung Galaxy SmartTag tkwi w rzeszy użytkowników smartfonów wyprodukowanych przez tych producentów. Lokalizatory mogą łączyć się ze smartfonami przebywających w pobliżu osób, by raportować swoje położenie na podstawie danych o lokalizacji raportującego smartfona.
U Apple i Samsunga to działa, bo posiadaczy tych smartfonów spotkamy właściwie wszędzie. W przypadku OnePlusa będzie zdecydowanie gorzej – to niszowa marka.
Czy w takim razie produkcja własnego lokalizatora może mieć sens? Nie mam pojęcia.