Szkolenia dla pracowników w VR? W Orange Polska to już rzeczywistość

Szkolenia dla pracowników w VR? W Orange Polska to już rzeczywistość

Wielokrotnie, na łamach oiot.pl, poruszaliśmy temat zastosowań gogli do wirtualnej rzeczywistości. W praktyce, ich zastosowanie daleko wykracza poza obszar szeroko pojętej rozrywki. O tym, że mogą stanowić bardzo pomocne narzędzia w szkoleniach pracowników, przekonuje operator sieci Orange, który właśnie prowadzi pilotażowe szkolenia z wykorzystaniem VR.

Pandemia przyspiesza cyfryzację

Okoliczności, w jakich ludzkość znalazła się w 2020 roku, postawiły przed nią nowe wyzwania, z którymi trzeba było uporać się jak najszybciej. Utrudnienia związane z ograniczeniem kontaktów międzyludzkich odczuli również pracodawcy. Z powodu obostrzeń wprowadzonych w celu przeciwdziałania pandemii, dotychczasowy proces wdrażania nowych pracowników i rozwoju kompetencji dotychczasowych, okazał się niemożliwy w realizacji. Oznaczało to pilną konieczność sięgnięcia po innowacyjne metody, dostępne dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

Szkolenia pracowników w goglach do wirtualnej rzeczywistości to przyszłość. Przekonałem się o tym osobiście podczas wizyty w ciężarówce Huawei, gdzie jednym ze stanowisk doświadczalnych było właśnie wirtualne szkolenie. Możliwość uczestniczenia w tej formie szkolenia wywołała u mnie naprawdę duże wrażenie. Teraz, podobne odczucia towarzyszą pierwszym pracownikom Orange.

180 pracowników wyszkolonych w VR

Do końca 2020 roku, 180 pracowników salonów Orange, ukończy szkolenia w technologii wirtualnej rzeczywistości. Nauczą się, między innymi, o możliwościach urządzeń i usług oferowanych klientom. Poznają również specyfikację ofert, takich jak Smart WiFi Box, FunBox, multinagrywarka czy Orange TV GO.

Jak przekonuje operator, pierwsze odczucia, wynikające ze stosowania nowej metody szkoleń, są, jak najbardziej, pozytywne. Pracownicy uczestniczący w tego typu szkoleniach są, przede wszystkim, zdecydowanie bardziej skoncentrowani na przyswajanym materiale, niż w przypadku szkoleń prowadzonych tradycyjnymi metodami, co znacznie ułatwia zapamiętywanie wiedzy.

Gogle VR odcinają nas od rozpraszającego otoczenia, dzięki czemu łatwiej skupić się na nauce. Ponadto, w wirtualnej rzeczywistości nasi pracownicy niejako wcielają się w rolę klientów, przechodzą przez te same doświadczenia, począwszy od otwarcia opakowania z urządzeniem, poprzez jego podłączenie w domu czy sprawdzenie różnych jego funkcji . Łatwiej im w ten sposób będzie zrozumieć ich punkt widzenia i odpowiadać na pytania.

Ewa Krupa, dyrektor Kultury i Rozwoju, Orange Polska

Pierwszy tysiąc już w przyszłym roku

Orange zakłada, że do końca 2021 roku, uda mu się przeszkolić tą metodą nawet 1000 pracowników. Oczywiście, w tym czasie narzędzie będzie konsekwentnie rozwijane o nowe szkolenia. Co na to sami pracownicy? Są zachwyceni! Każdy uczestnik szkolenia zadeklarował, że poleciłby tę formę szkolenia swoim znajomym, a 2/3 z nich wolałby zdobywać wiedzę właśnie w ten sposób.

Szkolenie w goglach VR Orange
fot. Orange

Za opracowanie materiałów i aplikacji, odpowiedzialny był startup VRLearning.

Szkolenia w goglach VR mogą być ekscytującym, nowym przeżyciem dla pracowników i istotnie mogą przyczynić się, do zwiększenia ich wiedzy, a co za tym idzie, satysfakcji klienta. Kolejne firmy powinny sięgnąć po tę metodę już w najbliższym czasie. Zapewniam, warto!