PAI, czyli Platforma Atrakcyjności Inwestycyjnej, ma za zadanie wyznaczać poziom atrakcyjności pod względem inwestycyjnym na danym obszarze. Ta nowa e-usługa ma pomóc Polakom w odnajdywaniu i dokonaniu wyboru lokalizacji dla mieszkań, biur czy innych poszukiwanych lokali. Czy nowy projekt może wesprzeć Polaków, ułatwić im znajdowanie i poprawić skuteczność w kwestii odpowiedniego miejsca do zlokalizowania swojej inwestycji?
Czym jest PAI?
Platforma Atrakcyjności Inwestycyjnej, na podstawie zebranych danych geoprzestrzennych, e-usług wykonywanych na potrzeby sektora publicznego oraz preferencji, które nadawane są przy wyszukiwaniu przez użytkownika, jest w stanie odnajdywać i skutecznie ustalać odpowiednią lokalizację danego obiektu. Nowa platforma ma ułatwić życie i poszukiwania Polaków, dzięki czemu inwestycja będzie mogła być szybciej zrealizowana. System kierowany jest zarówno dla zwykłego obywatela, jak i deweloperów, administracji publicznej czy agencji nieruchomości.
System platformy został opracowany zarówno dla przeglądarek, jak i w postaci aplikacji mobilnej. Projekt został wykonany w ciągu dwóch lat. Całość inwestycji pochłonęła nieco ponad milion złotych, z czego 901 tysięcy złotych pochodziło z dofinansowania Unii Europejskiej.
Jak działa PAI?
Po przejściu przez kilka kroków wprowadzania danych typu lokalizacja, określenie ważności w trzystopniowej skali preferencji dotyczących bezpieczeństwa, edukacji, ochrony jednostki, stanu środowiska oraz transportu publicznego, program dokonuje kilkusekundowej analizy. Dzięki niej wyniki umieszczane są na mapie złożonej z sześciokątów w różnych kolorach – czerwonym, pomarańczowym, żółtym oraz jasno i ciemnozielonym. Każdy kolor określa stopień spełnienia wymagań dla danej lokalizacji uszeregowany w oparciu o nadane przez użytkownika platformy wymagania.
Aplikację możecie pobrać na Androida – w wersji na iOS nie widzę, by była dostępna. W przeglądarce natomiast wystarczy odpalić tę stronę.