Netflix wprowadza nową funkcję, która ma ułatwić ludziom rozszyfrowywanie ich osobistych danych dotyczących oglądania. Usługa przesyłania strumieniowego pozwoli oglądającym przenieść swoje wszystkie spersonalizowane dane dotyczące katalogów filmowych i serialowych na nowe konto. Jak twierdzi serwis VOD, jest to świetny sposób na zachowanie własnych ustawień i rekomendacji w momencie opuszczania gospodarstwa domowego pierwotnego posiadacza konta.
Menedżer firmy Timi Kosztin słusznie zwróciła uwagę na swoim blogu, że ciągle się przemieszczamy, rodziny rosną, relacje się kończą, ale w ciągu tych zmian w życiu doświadczenia z Netfliksem powinny pozostać takie same.
Konkurencja depcze po piętach
Nowa funkcja wprowadzana jest w czasie, kiedy Netflix chciałby, aby niektórzy użytkownicy założyli swoje profile na nowe konta. Usługa przesyłania strumieniowego odnotowuje zatrzymanie wzrostu, a nawet spadek w obliczu coraz to mocniejszej konkurencji, jaką jest Disney+ czy HBO Max.
Niektórymi ze swoich niepowodzeń Netflix obarcza subskrybentów, którzy dzielą konta z krewnymi i przyjaciółmi. Jak oszacowała firma, około 100 milionów gospodarstw domowych uczestniczy w współdzieleniu kont. W celu zminimalizowania tego problemu firma zaczęła testować różne rozwiązania już na początku tego roku w Ameryce Łacińskiej.
W ramach tych prób, Netflix próbował przekazać ludziom w Kostaryce, Peru oraz Chile sposób na pobranie ich danych profilowych oraz przeniesienie ich na nowe konto. Według rzecznika był to hit wśród widzów, dzięki czemu Netflix udostępnił go na całym świecie. Do tej pory twórcy nowych kont stracili wszelki dostęp do swoich spersonalizowanych danych z wcześniej udostępnionych kont, w tym historii przeglądania i sugestii. Oprócz wyzwań, związanych z uzewnętrznianiem kont, nowa funkcja wskazuje na rosnące znaczenie tożsamości w środowisku streamingowym.
Kto pierwszy ten lepszy
Przypomnijmy, że Netflix był pierwszym na świecie serwisem, który już prawie dekadę temu uruchomił indywidualne profile dla członków rodziny. Od tamtego czasu większość usługodawców przesyłania strumieniowego przyjęło personalizację, która opiera się na profilu. Do gry weszły również platformy formatu Smart TV, takie jak Amazon’s Fire TV i Google TV, oferując swoim subskrybentom profilowe systemowe.
Wprowadzenie przenośności profili przez Netfliksa to kolejna nowość w branży, która może doprowadzić do stworzenia przez innych własnych personalizacji strumieniowej opartej na profilach.