Ray-Ban Stories - inteligentne okulary Facebooka i Ray-Ban już dostępne w sprzedaży

Ray-Ban Stories – inteligentne okulary Facebooka i Ray-Ban już dostępne w sprzedaży

Okulary Ray-Ban Stories były jednym z najciekawiej zapowiadających się produktów z kategorii elektroniki ubieralnej, jakie miały trafić na rynek w 2021 roku. Zgodnie z zapowiedziami, trafiły już do sprzedaży w wybranych krajach. Choć cena nie wydaje się szczególnie zachęcająca, miłośnicy innowacyjnych rozwiązań, z całą pewnością, nie poskąpią grosza.

Okulary – najlepszy sposób, by tworzyć – Stories?

Współcześnie, jedną z najczęściej wykorzystywanych funkcji Facebooka są Stories, czyli popularne Relacje. Użytkownicy tego serwisu społecznościowego korzystają z nich, by dzielić się ze znajomymi bieżącymi wydarzeniami ze swojego życia, w formie zdjęć bądź krótkich nagrań. Dzięki okularom Ray-Ban Stories, treści publikowane w serwisie mają być jeszcze bliższe rzeczywistym odczuciom publikującego.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym, zapowiadającym premierę okularów, Relacje staną się lepsze za sprawą unikatowej, pierwszoosobowej perspektywy. Dzięki temu, że kamery w okularach znajdują się w tym samym miejscu, co oczy użytkownika, zobaczymy fotografowany i nagrywany świat dokładnie tak, jak życzyłby sobie tego nagrywający.

Ray-Ban Stories Wayfarer
Ray-Ban Stories Wayfarer

Zarejestrowane przez okulary materiały można publikować na Facebooku za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej – Facebook View, dostępnej dla posiadaczy smartfonów z systemem Android i iOS. Naturalnie, Facebook nie jest jedynym serwisem, w którym można publikować materiały pochodzące z Ray-Ban Stories. Sam Facebook wspomina, że okulary równie dobrze nadadzą się do publikowania zdjęć i filmów w serwisach Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok i Snapchat.

Rozmowy, muzyka i asystent głosowy

Publikowanie w serwisach społecznościowych to niejedyne zadanie, jakiemu sprostają okulary Ray-Ban Stories. Dzięki wyposażeniu w głośniki, mogą służyć, podobnie jak słuchawki, do słuchania muzyki i prowadzenia rozmów telefonicznych. Pomoże w tym system złożony z trzech mikrofonów, odpowiedzialny za optymalną jakość nagrywanego dźwięku.

Ray-Ban Stories Wayfarer Large
Ray-Ban Stories Wayfarer Large

Rola mikrofonów nie kończy się jednak na tym. Dzięki wbudowanemu, autorskiemu asystentowi głosowemu, okularom można wydawać polecenia głosowe, na przykład, by wykonały zdjęcie bądź rozpoczęły nagrywanie.

Wzornictwo spotyka technologię

Już od pierwszych dni sprzedaży, okulary Ray-Ban Stories dostępne są w dwudziestu kombinacjach kształtu i koloru. Można wybierać spośród bardzo popularnych kształtów oprawek z oferty Ray-Ban: Wayfarer, Wayfarer Large, Round i Meteor, w pięciu wariantach kolorystycznych.

Warstwę wzorniczą uzupełnia technologiczna – dwie kamery o rozdzielczości 5 Mpix, para głośników, trzy mikrofony, panel dotykowy, bateria i procesor Qualcomm Snapdragon.

Ray-Ban Stories Round
Ray-Ban Stories Round

Co z prywatnością?

Wykorzystywanie okularów do robienia zdjęć i rejestrowania materiału wideo, może wzbudzać kontrowersje. Dzięki temu, osoby postronne nie mają świadomości, że ktoś uwiecznia ich wizerunek. Facebook również zdawał sobie sprawę, że kwestia prywatności może być tematem zapalnym, dlatego wyposażył okulary w szereg zabezpieczeń, chroniących osoby w najbliższym otoczeniu.

Po pierwsze, maksymalna długość rejestrowanego materiału wideo dostosowana została do długości pojedynczej Story – 30 sekund. Po drugie, okulary Ray-Ban Stories wyposażono w ostrzegawczą diodę LED, której nie można wyłączyć. Zapala się zawsze wtedy, gdy użytkownik okularów robi zdjęcie bądź nagrywa film.

Ray-Ban Stories Meteor
Ray-Ban Stories Meteor

Ray-Ban Stories: ceny, dostępność

Początkowo, okulary Ray-Ban Stories sprzedawane będą w następujących krajach: Stany Zjednoczone, Australia, Kanada, Irlandia, Włochy i Wielka Brytania. Niestety, nie dysponujemy informacjami, jakoby Facebook planował rozszerzenie sprzedaży na kolejne rynki.

Ceny okularów zaczynają się od 299 dolarów amerykańskich. To naprawdę sporo, jednak biorąc pod uwagę grupę docelową, dla której dedykowane są te okulary, o satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe Facebook może być spokojny.