Realme ma ambicje globalne
Realme ma ambicje globalne | fot. materiały producenta

Realme planuje ekspansję w świecie Inteligentnych Rzeczy

Chińskie startupy mają niezwykłą właściwość do niewyobrażalnie szybkiego rozwoju. Realme jest jednym z przykładów firmy, która w krótkim czasie stała się bardzo rozpoznawalną marką. W 2018 roku światło dzienne ujrzał ich pierwszy smartfon, a na przyszły rok zapowiedziano ponad 100 premier. Wiele z nich związanych jest z rynkiem smart urządzeń.

1+4+N

Powyższy ciąg znaków to nazwa strategii, jaką Realme chce praktykować w swojej polityce produktowej. Oznacza on, że firma chce się rozwijać poprzez oferowanie produktu głównego, czterech produktów określanych jako „smart hubs” i niezliczonej ilości sprzętów AIoT. W przypadku Realme produktem głównym są smartfony, w kategorii „smart hubs” znajdują się: smart głośniki, smart słuchawki, smart TV i smart zegarki. Sprzęt AIot jest reprezentowany m.in. przez smart zamki, smart gniazdka czy smart kamery.

Strategia może wydawać się nowatorska, ale jest podobna do tego, co na początku tego roku zaprezentował Huawei, który swoją politykę produktową nazwał 1+8+N.

Realme rozwija ekosystem na podstawie strategii 1+4+N
Realme rozwija ekosystem na podstawie strategii 1+4+N | fot. notebookcheck.net

Smart żarówki i reszta

W kategorii sprzętów AIoT w pierwszym kwartale przyszłego roku, światło dzienne mają ujrzeć żarówki, które będą obsługiwane poprzez aplikację Realme Link. Smart żarówki to jednak dopiero początek. Podczas premiery sprzętów z kategorii „smart hubs” wiceprezes Realme Madhav Sheth, poinformował media o planach wprowadzenia na rynek znacznej liczby produktów z kategorii AIoT.

Realme rozwija ekosystem inteligentnych produktów
Realme rozwija ekosystem inteligentnych produktów | fot. materiały producenta

Obecnie w niektórych państwach można kupić m.in. smart kamerę lub smart wtyczkę. Produktów ma być zdecydowanie więcej i mamy nadzieję, że będą także dostępne w Polsce. Wspomniany przed chwilą wiceprezes firmy podczas wywiadu powiedział:

Rok 2021 będzie jeszcze bardziej ekscytujący dla naszego segmentu AIoT, ponieważ planujemy wprowadzić na rynek ponad 100 produktów. (…) Zasadniczo jest to inteligentny i połączony dom. Dlatego nasz zespół produktowy zajmuje się również innymi kategoriami. Ja sam jestem w to bardzo zaangażowany. Na pewno w 2021 roku pojawią się niespodzianki, o których nie mogę za dużo mówić teraz. Dam wam znać, gdy tylko uzyskam nowe informacje.

Z grafiki prezentującej strategię marki można wywnioskować, że wachlarz urządzeń AIoT będzie różnorodny i powinien zaspokoić rosnące oczekiwania konsumentów.

Najpierw rynki strategiczne a później…

Słowa te były wypowiedziane w kontekście rozwoju Realme w Indiach, ale jako marka z ambicjami globalnymi można oczekiwać, że wiele z tych tajemniczych produktów będzie dostępne w dużo szerszej dystrybucji. Pozostaje czekać.