Dzikie zwierzęta w centrum handlowym. Rozszerzona rzeczywistość jako niecodzienne narzędzie marketingowe

Kolorowe Centrum Świata (Źródło: CinematicVR)

Kolorowe Centrum Świata (Źródło: CinematicVR)

CinematicVR niedawno pochwalił się ciekawą realizacją. Firma, zajmująca się tworzeniem aplikacji, w których pierwsze skrzypce grają wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, zapraszają do odwiedzania galerii handlowych Atrium. Możemy tam od wczoraj stanąć oko w oko z dzikimi zwierzętami.

ZOO w centrum handlowym?  Czemu nie

Rozszerzona rzeczywistość kojarzy się przede wszystkim z rozrywką, oferując niesamowite wrażenia i możliwości zabawy, o jakich nie śniło się nam paręnaście lat temu. Jednocześnie staje się przy tym coraz łatwiej i powszechniej dostępna. Jednak dobra zabawa to nie jedyna funkcja, którą oferuje rozszerzona rzeczywistość. Ma ona również szerokie zastosowanie biznesowe. Pozwala szkolić operatorów na maszynach, które nawet jeszcze nie dotarły do zakładu produkcyjnego, urządzić dom zanim jeszcze zdecydujemy się na jakikolwiek zakup czy wyświetlić istotne dla inżyniera informacje o danym urządzeniu poprzez… skierowanie na niego wzroku. Najnowsza realizacja CinematicVR to zaś doskonały przykład, jak rozszerzona rzeczywistość może łączyć dobrą zabawę i funkcje marketingowe.

Kolorowe Centrum Świata to projekt wdrożony w 12 centrach handlowych sieci Atrium w całej Polsce. Klienci odwiedzający daną galerię mogą przenieść się do wirtualnego świata dzikich zwierząt i roślin i stanąć z nimi twarzą w twarz przy pomocy aplikacji na telefon.

Aplikacja pozwala na skanowanie rozmieszczonych w galeriach kodów QR, dzięki czemu na ekranie smartfona czy tabletu pojawiają się stworzenia z różnych zakątków świata. Ponadto, każde spotkane zwierzę ma dla graczy zadanie do wykonania, sama gra pozwala dowiedzieć się wielu interesujących faktów o napotkanych kreaturach, a w rozgrywce towarzyszy nam tajemnicza przewodniczka. Oczywiście – możliwe jest również zrobienie sobie selfie ze zwierzakiem.

Rozszerzona rzeczywistość świetnym narzędziem w marketingu

Małgorzata Steciak, kierownik projektu, podkreśla, że tego typu realizacje stanowczo zwiększają zaangażowanie klienta i pomagają budować pozytywne relacje z marką. Rozszerzona rzeczywistość świetnie wpisuje się w tendencje do łączenia światów zakupowych online i offline. Poprzez rozrywkę klienci zachęcani są do odwiedzin w danej placówce czy sklepie, co skutkuje zdecydowanym zwiększeniem efektywności kampanii marketingowej.

Exit mobile version