TaHoma Switch Somfy
TaHoma Switch fot. Somfy

Coraz więcej osób chce wdrożyć technologie Smart Home w swoim domu

Badanie na temat Smart Home, przeprowadzone na grupie prawie 1600 respondentów, ukazuje kilka interesujących faktów i tendencji na przyszłość. Motywacje stojące za odpowiedziami? Bezpieczeństwo, wygoda, oszczędność czasu i energii.

Co trzecie gospodarstwo jest wyposażone w technologie Smart Home

Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą Wavemaker, na zlecenie polskiego oddziału Somfy – francuskiego producenta urządzeń i rozwiązań Smart Home, miało miejsce pod koniec zeszłego roku. Wywiad, przeprowadzony na grupie 1593 polskich respondentów, pozwala wyciągnąć kilka interesujących wniosków dotyczących wiedzy o technologiach Smart Home u polskich konsumentów, ich potrzeb i przewidywanych trendów na rynku.

Okazało się, że ponad 30% gospodarstw domowych, zamieszkiwanych przez respondentów, zintegrowało inteligentne technologie ze swoimi urządzeniami. W ciągu najbliższych 5 lat liczba tam ma wzrosnąć do ponad 50%, ze względu na zainteresowanie i przyszłe plany pytanych osób.

Aż 2/3 spośród osób nieposiadających jeszcze takich urządzeń w domu deklaruje chęć wdrożenia inteligentnych rozwiązań do swoich gospodarstw. Mało tego – 60% spośród osób posiadających już technologie Smart Home planuje rozbudowywanie swoich domów i systemów o kolejne urządzenia.

A gdyby wszyscy respondenci mieli by teraz kupować nowe mieszkanie lub dom – aż 73% z nich nie wahałoby się przed zintegrowaniem z nowym lokum inteligentnych technologii.

Badanie Smart Home Somfy (Źródło: Somfy)
Badanie Smart Home Somfy (źródło: Somfy)

Bezpieczeństwo i wygoda – główny motor napędowy

Z ujawnionych wyników badań można dowiedzieć się również, jakie są motywacje konsumentów, decydujących się na wdrożenie technologii Smart Home. Zdecydowana większość wskazała na chęć ułatwienia codziennego życia i automatyzacji rutynowych czynności (ponad połowa badanych korzystająca z inteligentnych rozwiązań). Kolejno wymieniano również oszczędność pieniędzy, wygodę, komfort i większe bezpieczeństwo domu.

Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska, podsumował wyniki badań, wskazując na gwałtowny wzrost świadomości konsumentów w dziedzinie inteligentnych technologii. Coraz więcej osób zwraca uwagę na bezpieczeństwo samych danych i urządzeń, które podobnie jak komputery czy smartfony muszą być chronione przed cyber atakami.

Jak zaznacza Somfy, firma kładzie na ten punkt szczególny nacisk, oferując urządzenia Smart Home z certyfikatem UL (Underwriters Laboratories), świadczącym o wysokiej jakości oraz spełnianiu amerykańskich i kanadyjskich norm bezpieczeństwa.