Samsung Dreamground AR
fot. Samsung

Samsung Dreamground to wielki plac zabaw stworzony w AR

Samsung zaprezentował nowe doświadczenie AR sprzyjające kreatywności i odkrywaniu otoczenia. Dreamground to, krótko mówiąc, wielki plac zabaw stworzony w rozszerzonej rzeczywistości.

Baw się w AR dzięki Dreamground

Samsung postanowił wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość w celu stworzenia „placu zabaw”, na którym każdy może popisać się swoją wyobraźnią. Dreamground to najnowsze doświadczenie AR, łączące fizyczne obiekty z animacjami na ekranie.

Całość odbywa się w Hollywood Park w Los Angeles oraz flagowym sklepie Samsung 837 w Nowym Jorku. Niektóre treści z Dreamground są również wyświetlane na ekranach Infinity Screen 4K na Stadionie SoFi w Los Angeles. Osoby odwiedzające obszary, na których Dreamground jest dostępny, mogą odkrywać budowle w rozszerzonej rzeczywistości oraz dodawać coś od siebie.

Kreacje udostępnione w ramach wirtualnego świata pozostaną widoczne dla innych użytkowników przez 24 godziny. W tym czasie możliwe jest odkrywanie tych obiektów i robienie zdjęć z ich użyciem. Dostępne są także wyjątkowe filtry do selfie, dzięki którym można ożywić swoje zdjęcia i filmy umieszczane w mediach społecznościowych.

Samsung Dreamground AR
fot. Samsung

Dostępne dla wszystkich, lecz jest mały haczyk

Doświadczenie AR Samsung Dreamground jest dostępne dla wszystkich, którzy mają okazję akurat przebywać w Hollywood lub Nowym Jorku. Dzięki aplikacji Dreamground by Samsung, dostępnej zarówno na Androidzie, jak i iOS, możliwe jest odwiedzenie wirtualnego placu zabaw niezależnie od posiadanego przez nas smartfona.

I choć sama usługa jest dostępna dla każdego, nie można tego samego powiedzieć o wszystkich jej funkcjach. Posiadacze urządzeń Samsunga z modemem 5G, zakupionych u amerykańskiego operatora sieci komórkowej Verizon, mogą również doświadczyć dodatkowych wrażeń podczas korzystania z portali umieszczonych w świecie Dreamground.

Samsung Dreamground AR
fot. Samsung

Dzięki nim można się przenieść do innych wymiarów, które są wyświetlane na urządzeniu w rozdzielczości 4K, 360 stopniach, przy ultrawysokiej wierności obrazu oraz z elementami rozszerzonej rzeczywistości. Jest to część wspólnej kampanii producenta i operatora, dzięki której użytkownicy mogą doświadczyć technologii AR oraz niskich opóźnień w sieci 5G.