Samsung

Samsung po raz kolejny liderem na rynku telewizorów

Samsung po raz piętnasty z rzędu zajął pozycję lidera na światowym rynku telewizorów. Patrząc na statystyki z ostatnich lat jawnie wygląda na to, że koreański producent absolutnie nie ma zamiaru się zatrzymywać. Które marki znalazły się za Samsungiem? Przyjrzymy się badaniu firmy Omdia.

Samsung wylądował na pozycji lidera na rynku telewizorów po raz piętnasty z rzędu. W globalnym segmencie sprzedawców telewizorów, koreańska firma osiągnęła udział w rynku na poziomie 31,9 proc. Oznacza to wzrost o zaledwie jeden procent względem 2019 roku, jednak Samsung raczej nie ma się czego obawiać. Niestety sam raport nie zawiera w sobie dokładnych danych dotyczących ilości sztuk sprzedanych telewizorów – a szkoda.

Samsung liderem rynku TV

Co pozwala Samsungowi pozostać na szczycie listy popularności i sprzedaży? Omdia zauważa, iż w tym przypadku ewidentnie chodzi o duże inwestycje oraz marketing w opisywanym segmencie. Konkurencja Samsunga nie radzi sobie jednak o wiele gorzej. Na drugim miejscu znalazła się inna, koreańska firma – LG. Trzecie miejsce z udziałem na poziomie 9,1 proc. należy do Sony. Patrząc na suche liczby wygląda na to, że sami producenci pochodzący z Korei Południowej zajęli w 2020 roku 50 proc. całego rynku telewizorów.

Według raportu firmy Omdia, Samsung sprzedał w 2020 roku 7,79 miliona sztuk telewizorów LCD QLED. Dla porównania, LG sprzedało zaledwie 2,04 miliona telewizorów OLED. Samsung sukcesywnie osiągał dobre wyniki w segmencie budżetowym, jak i premium. Widać, że Koreańczycy stosują tutaj bardzo podobną praktykę, jak w przypadku swoich urządzeń mobilnych. Konkretniej chodzi o dotarcie do użytkowników z wielu różnych segmentów jednocześnie.

Popularność w segmencie premium także należała do Samsunga. Patrząc na rynek najdroższych telewizorów, Koreańczycy mają w nich udział na poziomie 50,8 procent.