Sztuczna inteligencja jest aktualnie chyba najbardziej rozwijającą się technologią przyszłości – nie tylko pod względem naukowym. Wiele firm pokłada w niej nadzieję i widzi okazję na duży zarobek. Według najnowszych analiz, do 2025 roku rynek aplikacji biznesowych, opartych na AI, ma być wart ponad 30 miliardów dolarów. To dość zawrotna suma, jednak nie powinna dziwić, gdyż ich zastosowanie jest szerokie. Właśnie trwają prace nad kolejnym oprogramowaniem – fiński start-up Sellforte opracował platformę do optymalizacji narzędzi marketingowych i inwestycji.
Sztuczna inteligencja jako samouczący się doradca marketingowy
Firma z siedzibą w Helsinkach właśnie wypuściła na rynek międzynarodowy aplikację, która ma pomóc w podjęciu decyzji finansowych. Do analizy rynku wykorzystuje dane z trzech obszarów, następnie je uporządkowuje i łączy ze sobą. Obejmuje to między innymi dane socjodemograficzne i dane pogodowe, które mają znaczący wpływ na zachowania zakupowe klientów. Bierze pod uwagę również informacje dostępne w Internecie. Wszystko to przy wsparciu technologii sztucznej inteligencji.
Analiza jest wykonywana stale, w celu identyfikacji przyczyn mogących dać odpowiedź na ważne zagadnienia finansowe, takie jak: „Jakie działania marketingowe doprowadziły do tego, że pojawiły się tak duże obroty? W jaki sposób można opracować spersonalizowane zalecenia dotyczące wzrostu w czasie rzeczywistym?”
Nasza platforma działa jak automatyczny, samouczący się doradca marketingowy, który pomaga marketerom w podejmowaniu decyzji.
Opisuje ją jeden z współtwórców.
Sztuczna inteligencja jest idealna do tego zadania, gdyż jedną z jej największych zalet jest rozpoznawanie wzorców wśród dużej ilości dostępnych danych. W ten sposób może przewidzieć niektóre z rynkowych zachowań. Oczekiwania w stosunku do platformy są więc dość spore, jednak czy jest ona w stanie im sprostać? Twórcy zapewniają, że tak.
Wprowadziliśmy Sellforte na nasz rodzimy rynek niemiecki i jesteśmy tak zadowoleni z wyników i ustaleń, że wdrożymy to narzędzie w innych krajach europejskich w nadchodzących miesiącach.
Dalszy rozwój platformy w planach
Wydaje się, że potencjał platformy zauważyła również niemiecka organizacja – Centrum Sztucznej Inteligencji w Hamburgu, która ma wspomóc projekt Sellforte. W planach jest także wykorzystanie go w korporacjach, administracji oraz nauce. Rynek niemiecki ma stać się z czasem głównym celem sprzedażowym, gdyż działają na nim branże, które reprezentują grupy docelowe fińskich przedsiębiorców.