Przedstawiciele Somfy poinformowali o rychłym udostępnieniu możliwości sterowania kolejnymi urządzeniami marki za pomocą Apple HomeKit i asystentki głosowej Siri. To świetna wiadomość dla wszystkich budujących swój inteligentny dom w oparciu o rozwiązania Apple.
HomeKit bez bramki
Jak najprościej budować inteligentny dom, zarządzany przy pomocy Apple HomeKit? Kupować wyłącznie te urządzenia, które są natywnie zgodne ze standardem firmy Apple. Co jednak, gdy produkty, które chcielibyśmy mieć, nie posiadają tej funkcjonalności? Można skorzystać z bramki pośredniczącej. To utrudnienie, jednak w dalszym ciągu, efekt końcowy jest zadowalający.
Do grupy tych pierwszych urządzeń wkrótce dołączą kolejne produkty Somfy. Począwszy od 1 grudnia, wystarczy polecenie dla asystentki głosowej Hey Siri, open the bedroom shutters, by rolety uniosły się, wypełniając przestrzeń pomieszczenia promieniami słonecznymi.
Żaluzje i rolety Somfy zgodne z HomeKit
Możliwość natywnej współpracy z systemem Apple HomeKit, zyskają centrale TaHoma drugiej generacji (model Premium, dostępny w Polsce od 2016 roku). Dzięki temu, wybrane rolety, żaluzje fasadowe, screeny, i markizy, wyposażone w napęd Somfy io-homecontrol, będzie można obsługiwać z poziomu aplikacji Dom, zainstalowanej w smartfonach Apple iPhone.
Przykładowe, zgodne urządzenia to napędy S&SO RS 100 io czy J4 io Protect.
Centrala TaHoma, to kolejny produkt Somfy, zgodny z Apple HomeKit, po kamerach zewnętrznych i wewnętrznych. Pozostałymi, w dalszym ciągu, będzie można zarządzać z poziomu aplikacji TaHoma. Tam również dostępne będą bardziej zaawansowane funkcje, takie jak harmonogram oświetlenia czy sceny.