5G

T-Mobile przyspiesza rozwój 5G, wzmacnia 4G i wyłącza 3G – ambitny plan na najbliższe miesiące

Plany operatora sieci T-Mobile w zakresie reorganizacji sieci wyglądają imponująco. Równolegle prowadzonych jest kilka działań, z których zadaniem każdego jest poprawa komfortu klientów poprzez podniesienie jakości świadczonych usług. Najbliższa przyszłość to mocne 4G i szybko budowane 5G. A wszystko to, kosztem 3G.

T-Mobile: rozpoczęliśmy wyłączanie 3G. Jest wyraźnie szybciej!

Zgodnie z ogłoszonym kilka miesięcy temu planem, T-Mobile ma zamiar całkowicie wyłączyć sieć 3G już w 2023 roku. W tym celu uruchamia usługę VoLTE kolejnym grupom klientów, jednocześnie prowadząc kampanię informacyjną dotyczącą skutków wyłączenia 3G dla tych, którzy nie zdecydują się na zakup nowszego urządzenia.

Na obecnym etapie wyłączono sieć 3G na częstotliwości 2100 MHz. Pierwszy etap objął miejscowości, w których operator nie oferuje sieci 5G. Dzięki temu zabiegowi, dotychczas użytkowane częstotliwości przekazano do obsługi sieci 4G LTE, co poskutkowało bardzo wyraźnym przyspieszeniem sieci T-Mobile w powszechnie dostępnych rankingach. Zgodnie z danymi raportowanymi przez serwis speedtest.pl, od stycznia 2021 roku średnia prędkość pobierania danych przez klientów T-Mobile wzrosła o 11 megabitów na sekundę.

W następnym etapie wyłączono 3G tam, gdzie równolegle funkcjonują sieci 4G i 5G. Uwolnione częstotliwości przeznaczono do obsługi zarówno 4G jak i 5G, bez utrudnień dla klientów podczas procesu reorganizacji zasobów.

Zgodnie z przedstawionymi przez T-Mobile danymi, sieć 3G odpowiada za zaledwie 3% transferu danych w sieci operatora. Oznacza to, że decyzja o jej szybkim wyłączeniu jest słuszna i uzasadniona.

Budowa 5G: magentowi pracują w pocie czoła

Minęło zaledwie kilkanaście dni odkąd zastanawialiśmy się, co rzeczywiście oznacza poniższa deklaracja T-Mobile, opublikowana bez szerszego komentarza na Twitterze:

Jej wyjaśnienia podjął się jeden z członków zarządu – Petri Pehkonen. Z cytowanej przez serwis TELKO.in informacji w portalu LinkedIn dowiadujemy się, że do końca III kwartału 2021 roku sieć 5G magentowego operatora ma liczyć ponad 3000 stacji bazowych i obejmować zasięgiem przeszło 40% populacji Polski.

Jako klient operatorów mobilnych bardzo cieszę się, że przywiązują tak dużą wagę do wzrostu jakości oferowanych usług. Współcześnie nie ma wielu bardziej irytujących rzeczy, od źle działającego internetu.