Virgin redukuje liczbę miejsc pracy. Sztuczna inteligencja jedną z przyczyn zwolnień

sztuczna inteligencja, (żródło: geralt, Pixabay)

Sztuczna inteligencja, (żródło: geralt, Pixabay)

Brytyjski dostawca usług i operator komórkowy, znany jako Virgin Media O2 na początku 2023 roku ogłosił zwolnienie 800 osób, teraz jednak czas na kolejne redukcje miejsc pracy. Firma do końca tego roku planuje zwolnić 2 tysiące pracowników.

Redukcje etatów w IT wśród największych gigantów

Virgin Media O2 od początku tego tygodnia wręcza zwolnienia swoim pracownikom. Jak wynika z informacji, pracę straci nawet 2 tysiące osób, a więc ponad 10% całkowitej siły roboczej tego przedsiębiorstwa. Rzecznik operatora telefonii komórkowej zapowiedział, iż firma planuje kontynuować integrację oraz transformację swoich produktów, również upraszczając model operacyjny.

(źródło: Virgin Media O2)

Powodem jest chęć ulepszania usług dla klientów. Jak dodaje przedstawiciel Virgin Media O2, to trudny czas dla pracowników, którzy otrzymają stałe wsparcie, a odpowiednie organy powiadamiają o przyszłym kierunku działalności przedsiębiorstwa. Virgin Media O2 powstał przed trzema laty w ramach fuzji, w której siły USA Liberty Group połączyły się z Telefonicą, istniejącą w Hiszpanii.

Technologie AI zamiast prawdziwych pracowników?

Sytuacja w ogromnych firmach telekomunikacyjnych zdaje się pogarszać. Brytyjska Grupa BT, zatrudniająca dotychczas ponad 128 tysięcy pracowników, w maju zapowiedziała, że do 2030 roku ma zamiar zwolnić 55 tysięcy osób. Dyrektor generalny tej firmy jasno stwierdził, że technologie sztucznej inteligencji (AI) zastąpią około 10 tysięcy dziś istniejących ról. Pojawiają się różne głosy, jakoby potężne narzędzia sztucznej inteligencji miały zastąpić mnóstwo cennych, ludzkich pracowników. Najwięksi giganci już teraz ogłaszają w sektorach IT liczne zwolnienia.

Jeden ze znanych analityków, niejaki Paolo Pescatore, zaznaczył, że już w obecnych czasach rewolucja i rozwój technologii opartych o sztuczną inteligencję spowoduje zwolnienia pracowników. Jak dodaje, nawet „telekomunikacja nie jest odporna na te zmiany”.

Exit mobile version