Jeśli chcesz być na bieżąco z nowościami oiot.pl, obserwuj nas w Google News. KLIKNIJ.
mijia
mijia

Słuszna zmiana. Seria Xiaomi MiJia to od teraz Xiaomi Smart Life

Firma Xiaomi poinformowała właśnie o zmianie nazwy swojej serii MiJia, obejmującej między innymi elektryczne hulajnogi, odkurzacze, kamerki 360 stopni czy kamerki do monitoringu z kategorii urządzeń typu IoT.

Zmiana ma wpłynąć na wizerunek marki

Od teraz część urządzeń firmy Xiaomi będzie sprzedawane pod marką Smart Life. Sprzęt pod nazwą MiJia dostępny był w sprzedaży już w 2016 roku. Po czterech latach od rozpoczęcia dystrybuowania ciekawych i niekiedy innowacyjnych urządzeń inteligentnych firma zdecydowała się na rebranding, który ma być czytelniejszy dla „szarego konsumenta”.

Warto wspomnieć, że nazwa MiJia z chińskiego dosłownie oznacza po prostu Inteligentny Dom. Decyzja o zmianie na Xiaomi Smart Life może pozytywnie wpłynąć na wizerunek produktów w krajach anglojęzycznych. Również w innych państwach konsumentom łatwiej będzie domyślić się, z jakiej kategorii sprzęty oferuje Xiaomi pod tą marką.

Słuszna zmiana. Seria Xiaomi MiJia to od teraz Xiaomi Smart Life 6
Źródło grafiki: gizmochina

Informacja o rebrandingu została przekazana przez oficjalne kanały społecznościowe marki. Warto wspomnieć, że logotyp pozostanie bez zmian – nadal przedstawiać będzie literki „M” oraz „J”, niewątpliwie nawiązujące do poprzedniej nazwy.

Pierwszym urządzeniem z serii Xiaomi Smart Life ma być urządzenie do gotowania ryżu, które zadebiutuje już niebawem na chińskim rynku. Nie wiadomo, czy sprzęt pojawi się w naszym kraju. Zagadką pozostaje również kwestia sprzedaży w Europie. Przecież urządzenia do gotowania ryżu nie są na naszym kontynencie tak popularne, jak w państwach azjatyckich.

Jako ciekawostkę warto dodać, że kilka dni temu pisaliśmy o powiększeniu rodziny urządzeń MiJia Sweeping, inteligentnych odkurzaczy, zarządzanych z poziomu smartfona. Redaktorzy Tabletowo pisali również o błędzie Google Nest Hub, odbierającego obraz z losowych kamer Xiaomi MiJia.