Marka Sonos znalazła dla siebie miejsce w wielu domach, także w Polsce. Jeden z pierwszych producentów inteligentnych, skomunikowanych głośników wykonał wiele pracy by odmienić to, w jaki sposób niektórzy słuchają muzyki. Podczas wczorajszej konferencji producent ogłosił wprowadzenie zupełnie nowego systemu, z którym niektóre starsze urządzenia nie będą kompatybilne.
Te urządzenia aktualizacji nie otrzymają
Zgodnie z podaną informacją, firma Sonos w maju bieżącego roku zakończy wsparcie techniczne dla następujących urządzeń: Zone Players, CR200, Bridge, Connect (1 generacji), Connect:Amp (1 generacji) i Play:5 (1 generacji). Producent zaznacza, że wymienione sprzęty, z racji ograniczeń sprzętowych, nie otrzymają aktualizacji oprogramowania pozwalającej na komunikację z nowym systemem. W dalszym ciągu będą otrzymywać poprawki bezpieczeństwa, jednak nie będzie można ich sparować z nową aplikacją.
Co wnosi Sonos S2?
Nowe aplikacja – Sonos S2, zostanie udostępniona do pobrania w czerwcu bieżącego roku. Poza kilkoma pomniejszymi zmianami, w tym usprawnionym grupowaniem urządzeń, otworzy system głośników Sonos na dźwięk wysokiej rozdzielczości. Oznacza to, że zapewne wkrótce pojawi się możliwość obsługi plików hi-res, dostępnych chociażby w serwisie Tidal. Spekuluje się również o udostępnieniu wsparcia, przynajmniej w przypadku niektórych modeli Sonosa, dla technologii Dolby Atmos.
Nowe urządzenia nie będą wstecznie kompatybilne
Urządzenia, które w najbliższym czasie zaprezentuje Sonos, nie będą kompatybilne wstecznie z dotychczasowym systemem, który dla lepszego odróżnienia, przemianowany zostanie z Sonos na Sonos S1. Oznacza to, że jeżeli danego modelu nie będzie można zaktualizować do S2, użytkownik, który kupi nowe urządzenia Sonosa, będzie musiał używać dwóch aplikacji do dwóch odrębnych systemów. Jeżeli więc część z posiadanych głośników otrzyma możliwość aktualizacji do S2, a część nie, lepiej uaktualnienia po prostu nie przeprowadzać.
Czas wybrać się na zakupy
Sonos zdaje sobie sprawę, że dla użytkowników, którzy planuję rozbudowę swojego systemu korzystanie z dwóch aplikacji na raz oznacza spory dyskomfort, dlatego przygotował promocję, w ramach której użytkownicy głośników, które nie zostaną zaktualizowane do S2 mogą je odsprzedaż producentowi korzystając z opcji trade-in, za co otrzymają 30% zniżki na nowy, kompatybilny model. Producent doradza również sprzedaż niewspieranych produktów innym klientom, na przykład tym, dla których będzie to pojedyncze urządzenie, albo posiadają więcej starszych modeli i nie planują ich rozbudowywać o nowe.
Asystenci zostają (do czasu)
Obecne oprogramowanie Sonosa pozwala na współpracę z Asystentem Google oraz Amazon Alexa. Producent poinformował, że Sonos S2 w dalszym ciągu pozostanie z nimi kompatybilny, czym nieco odłożył w czasie pogłoski o chęci zastąpienia ich własnym, autorskim asystentem.
Decyzja o zakończeniu wsparcia dla starszych produktów Sonos prędzej czy później zapaść musiała. Pytanie do czytelników posiadających sprzęty tej marki: zostajecie przy S1 czy zmieniacie na kompatybilne z Sonos S2?