Nowoczesne miejsca pracy wymagają najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. W czasach, gdy każdy metr kwadratowy przestrzeni biurowej kosztuje krocie, posiadanymi zasobami trzeba gospodarować tak precyzyjnie, jak nigdy dotąd. Z pomocą przychodzi Netia Smart Building – pakiet usług IoT, dzięki którym zapanujemy nad przestrzenią biurową.
Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy na zawsze zmieniły to, w jaki sposób pracujemy. Wielu z nas zmuszonych zostało do zmiany dotychczasowej, stacjonarnej pracy na model hybrydowy bądź w pełni zdalny. Są jednak wciąż takie osoby, które muszą cały swój czas pracy spędzać w murach biura. To właśnie z myślą o zarządzaniu przestrzenią, w której pracują, Netia zaoferowała usługę Netia Smart Building, dostępną dla biznesowych klientów operatora z Grupy Polsat Plus.
Netia Smart Building – zakres funkcjonalności
Ze szczegółami usługi Netia Smart Building można zapoznać się na dedykowanej stronie internetowej. Dla zobrazowania tego, o jak wszechstronnym systemie mówimy, poniżej zamieszczam listę funkcjonalności dostępnych w usłudze:
- Rezerwacja sal konferencyjnych;
- Rezerwacja biurek;
- Status pracownika;
- Zarządzanie zgłoszeniami;
- Rezerwacja miejsc parkingowych;
- Notyfikacje;
- Moduł FAQ;
- Integracja z kalendarzem;
- Lista pracowników;
- Integracja z systemami kontroli dostępu (SKD).
W praktyce, dzięki zastosowaniu Netia Smart Building uzyskać można pełen obraz tego, jak funkcjonuje dane biuro. Dzięki zarządzaniu z wykorzystaniem IoT można zapanować nad przydziałem przestrzeni roboczej w taki sposób, by z jednej strony zasoby biura były wykorzystywane optymalnie, z drugiej, nigdy nie zdarzyła się sytuacja, w której pracownik przyjdzie do biura, a nie będzie dla niego wolnego biurka.
Dostawcą ekosystemu IoT, o który oparta została usługa Netia Smart Building, jest polski startup Zonifero.