Entuzjaści wirtualnej rzeczywistości z pewnością kojarzą firmę Pico, chińskiego producenta gogli VR, który staję się coraz to większym konkurentem dla amerykańskiego Oculusa. Czy wykupienie tej wschodniej firmy przez TikToka może pomóc w podbiciu rynku VR? Jest na to duża szansa.
TikTok kupił Pico!
ByteDance, właściciel między innymi aplikacji TikTok, oficjalnie kupił firmę Pico, producenta gogli VR, który w swoim portfolio ma takie udane konstrukcje jak Pico Neo 3 Pro, Pico Neo 3 Pro Eye i Pico G2 4K. O przejęciu chińskiej firmy przez ByteDance mówiło się już od jakiegoś czasu, jednak dopiero teraz dzięki serwisowi Nweon udało się oficjalnie potwierdzić tę wiadomość.
Ile ByteDance „wyłożył na stół” za Pico? Z wiarygodnego (choć nieoficjalnego) źródła, wiemy, że przejęcie Pico mogło kosztować właściciela TikToka nawet 775 milionów dolarów! Weźmy jednak pod uwagę, że Pico to obecnie jeden z najszybciej rosnących producentów gogli VR na świecie, dzięki czemu firma ta powoli ma szansę doścignąć nawet amerykańskiego Oculusa. Patrząc więc na tę inwestycję przyszłościowo, przy sprzyjających okolicznościach i kolejnych wzrostach Pico, ByteDance może na tej transakcji wiele zyskać w najbliższych latach.
Facebook kontra TikTok: Kolejne starcie
Déjà vu? Trudno nie odnieść wrażenia, że kupno przez właściciela TikToka firmy Pico, przypomina zakup Oculusa przez Facebooka z 2014 roku. Oczywiście firma Marka Zuckerberga wydała na Oculusa znacznie większą kwotę (ok. 2,4 miliarda dolarów), ale nie da się ukryć, że wykupienie Pico przez takiego rozpoznawalnego giganta jak TikTok, może pomóc sprzedaży tych konkretnych gogli VR na rynku światowym.
I ja trzymam za to kciuki, bo obecnie Oculus prowadzi praktycznie monopol na rynku komercyjnych gogli VR, a jak dobrze wiemy, konkurencja zawsze sprzyja klientom i rozwoju danej technologii. Miejmy tylko nadzieję, że gogle Pico doczekają się w końcu lepszej dystrybucji w naszym kraju i w Europie — na ten moment za model Pico Neo 3, przyjdzie nam zapłacić w sieci nawet 3 000 złotych, czyli ponad 1000 złotych więcej niż za konkurencyjne gogle Oculus Quest 2 od Facebooka.