Volvo rozdało 1500 nowych Apple Watchy swoim inżynierom. Urządzenia mają na celu przyśpieszyć proces obsługi klienta, usprawnić komunikację i wyeliminować spowalniające pracowników systemy.
Cyfrowa transformacja trwa
Szwedzki producent samochodów Volvo mocno inwestuje w cyfrową transformację. Autonomiczne samochody czy inteligentne wyświetlacze to elementy strategii producenta w zaawansowanym stadium rozwoju. Podobnie z integracją technologii Apple z produktami Volvo – od lat kierowcy mogą łączyć swoje smart zegarki ze swoimi pojazdami. Teraz z zalet sprzężenia dwóch systemów będą mogli skorzystać także inżynierowie i serwisanci pracujący przy szwedzkich samochodach.
1500 inżynierów serwisu zostało wyposażonych w Apple Watche oraz iPhone’y z aplikacją Volvo. Główne zalety systemu to, przede wszystkim, powiadomienia wysyłane inżynierom w momencie np. przybycia klienta do serwisu czy zgłoszenia zapytania serwisowego. Zegarki informują pracowników o wszystkich niezbędnych detalach, jak imię klienta, model samochodu czy szczegóły zgłoszenia.
Dodatkowo, podczas prac serwisowych, inżynierowie mogą sprawdzić wszystkie potrzebne im dane, umówić się na spotkanie i odbierać telefony, a po zakończeniu napraw natychmiast poinformować o tym klienta. Koniec z zajmującymi cenny czas kursami do komputera czy dokumentacji.
Poprawa wyników techników zauważalna
Wyposażenie inżynierów w smartwatche ma też na celu oszczędności w obszarze edukacji nowych pracowników. Dotychczas nauczenie specjalistów obsługi wszystkich systemów i urządzeń zabierało około 6 miesięcy. Sama metodyka pracy również uprzykrzała życie technikom. Inżynierowie 40% swojego dnia pracy spędzają na kursach pomiędzy stanowiskiem pracy, obsługą klienta a magazynem z częściami. Dokładanie do tego wizyt przy stanowiskach komputerowych, by sprawdzić potrzebne informacje lub zaktualizować je, dokładało niepotrzebnych obowiązków.
Projekt już zaczął przynosić spore oszczędności dla firmy. Inżynierowie korzystający z urządzeń Apple drukują o 40% mniej zbędnej dokumentacji. Znacząco zwiększyło się też zadowolenie klientów z obsługi serwisowej, a zarówno serwisanci, jak i obsługiwani, częściej korzystają z możliwości kontaktu po serwisie.
Więcej szczegółów o tym, jak wdrożenie poprawiło standardy pracy techników Volvo, znajdziecie tutaj.