Gogle VR, choć technologicznie są niezwykle atrakcyjne dla użytkowników, to niestety jeśli chodzi o ich sam wygląd i wymiary potrafią być dość spore i ciężkie. Po dłuższym czasie ich noszenia stają się zwyczajnie niewygodne. Ma się to jednak niedługo zmienić za sprawą firmy Nvidia, która właśnie opracowuje ultracienkie okulary holograficzne. To może być spora rewolucja dla fanów wirtualnej rzeczywistości.
Ultracienkie okulary Nvidia zamiast ciężkich googli VR
Nvidia do prac nad swoim nowym projektem zaprosiła badaczy z Uniwersytetu Stanford. Wspólnie opracowali ultracienkie okulary holograficzne o grubości zaledwie 2,5 mm. Wyglądem i lekkością przypominają zwykłe okulary do czytania, a nie ciężkie headsety.
Jeśli chodzi o sam pomysł, to nie tylko to uległo modyfikacji. Zmieniony jest tu również sposób wyświetlania trójwymiarowego obrazu. Okulary VR Nvidii bazują na tajemniczo brzmiącym „przestrzennym modulatorze światła”, który sprawia, że hologram powstaje tuż przed samymi oczami użytkownika.
Warto dodać, że w celu poprawy jakości obrazu w ultracienkich okularach zastosowano algorytm sztucznej inteligencji, który znacznie przyspieszył wyliczenia pomocne w tworzeniu hologramu. Dzięki tym rozwiązaniom użytkownik znacznie odczuje różnicę w jakości wyświetlanego obrazu w porównaniu do obecnych gogli VR.
Kiedy ultracienkie gogle pojawią się w sprzedaży?
Wygląda na to, że nie tak prędko, gdyż póki co mamy do czynienia z prototypem. Wprawdzie udanym, ale nadal będącym w fazie testów. Póki co na rynku dostępne są tradycyjne modele gogli VR, jednak ta technologia wygląda naprawdę obiecująco, a sam produkt zadowoli nie tylko fanów rozgrywek komputerowych.
Kto wie, być może te prace zapoczątkują nowy etap w wirtualnej rzeczywistości, gdzie użytkownik podczas noszenia zwykłych okularów będzie mógł w dowolnej chwili przełączyć się na tryb VR. Jedno jest pewne – to znaczący krok naprzód, łączący nasz świat ze znanym dotąd światem wprost z filmów Si-Fi.
Na chwilę obecną pozostaje nam tylko czekać na nowe informacje w sprawie dostępności produktu.