Klarna, czyli ulubiona przez wielu aplikacja do robienia zakupów, wprowadziła niezłe udogodnienie dla swoich użytkowników. Opcja usługi wirtualnych zakupów (virtual shopping) jest już dostępna. Co więcej, handel online ma przypominać doświadczenia doznane podczas zakupów stacjonarnych. Ma tu nie zabraknąć chociażby rozmowy na żywo ze sklepowym sprzedawcą. To ulepszenie jest wynikiem wchłonięcia platformy przez szwedzkie przedsiębiorstwo Hero, które miało miejsce w 2021 roku.
Wirtualne zakupy z doświadczeniami ze sprzedaży stacjonarnej
Choć zakupy same w sobie dokonywać będziemy wirtualnie, to wciąż będziemy w kontakcie ze sprzedawcą i w każdej chwili możemy porozmawiać z nim na czacie, bądź podczas połączeń wideo. Specjalista ds. sprzedaży nie tylko udzieli nam fachowej porady, ale również, jeśli tylko będziemy chcieli, zaprezentuje nam towar i odpowie na dotyczące jego pytania.
Taka wspólna interakcja na pewno wpłynie pozytywnie na przywiązanie do marki oraz nawiązanie kontaktu z klientem i sfinalizowanie transakcji. Może również wpłynąć na znaczne ograniczenie liczby zwrotów dokonywanych przez klientów.
Jak wygląda proces zakupowy?
Użytkownik, chcący dokonać zakupów, klika na stronie internetowej sklepu zintegrowanego z Klarną ikonkę wirtualnych zakupów. W tym momencie następuje połączenie z ekspertem w sklepie stacjonarnym. Dzięki możliwościom live stream zaprezentuje nam on wybrany produkt przed kamerą.
Wirtualne zakupy dostępne nie tylko w Polsce
Funkcja wirtualnych zakupów już jakiś czas funkcjonuje w ofercie Klarny, gdyż została wcześniej udostępniona niektórym z partnerów, w tym między innymi Nespresso oraz Hugo Boss. Obecna aktualizacja znacznie zwiększy oferowaną usługę o ponad 400 tys. e-sprzedawców, współpracujących z Klarną nie tylko na rynkach międzynarodowych, ale również w Polsce.