Meta ogłasza ciekawą nowość dla fanów mody, a w szczególności ubrań luksusowych marek. Już niebawem nasze postaci w metaverse będą mogły przyodziać ubrania stworzone przez najpopularniejszych projektantów. Za stosowną opłatą, rzecz jasna.
Wyglądaj stylowo w metaverse
Mark Zuckerberg zapowiada w swoim poście na Facebooku, że Meta niebawem uruchomi na swoich platformach sklep z… wirtualną odzieżą dla awatarów. CEO firmy pragnie, by użytkownicy Facebooka, Messengera i Instagrama mogli jeszcze lepiej wyrażać siebie poprzez swoje wirtualne sylwetki. Rzecz jasna, to nie media społecznościowe w klasycznej formie mają być głównym kanałem sprzedaży wirtualnych ubrań, lecz sieć metaverse.
Zaraz, ale jak to sprzedaży? Meta, według zapowiedzi Zuckerberga, będzie kłaść nacisk na monetyzację specjalnych ubrań dla awatarów w metaverse, co może nieco przypominać system skórek w grach online. Dobra wiadomość jest taka, że nie wszystkie ubrania będą kosztować prawdziwe pieniądze. Firma wciąż będzie oferować darmowe komplety wirtualnych ubiorów, dostępne dla wszystkich bez ograniczeń.
Systemowi sprzedaży będą podlegać wybrane ubiory znanych marek odzieżowych i projektantów. Na początku Meta nawiązała współpracę z trzema z nich. Są to: Balenciaga, Prada oraz Thom Browne. W przyszłości firma planuje rozszerzyć współpracę i umożliwić użytkownikom metaverse wyrażanie siebie poprzez ubrania w wirtualnym świecie.
Może się to wydawać nieco dziwne, lecz wiele luksusowych marek odzieżowych współpracuje z firmami z branży technologicznej, tworząc wspólnie elektroniczne odpowiedniki swoich ubrań i nie tylko. Przykładowo, w 2019 roku francuski dom mody Louis Vuitton nawiązał współpracę z Riot Games, w wyniku której gracze League of Legends mogli nabyć skórki stworzone pod okiem projektantów mody.
Wirtualne wyrażanie siebie
Zuckerberg podkreśla, że dobra cyfrowe będą istotnym elementem wyrażania siebie w metaverse oraz głównym motorem napędowym sektora kreatywnego. Meta nie zamierza poprzestawać na wyłącznie trzech współpracach i wkrótce w Avatars Store pojawią się ubrania innych marek, które firma przeniesie także do VR.
Na ten moment nie są znane ceny nowych ubrań dla wirtualnych awatarów, lecz wiemy, że testy opisywanego sklepu rozpoczną się w tym tygodniu w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Tajlandii i Meksyku. Od sukcesu na tych rynkach może zależeć przyszłość wirtualnych sklepów z ubraniami.
Aktualizacja 23.06: Facebook Pay zmienia się dla metaverse
Zapowiedź nowego sklepu to nie tylko puste słowa. Mark Zuckerberg zapowiedział w poście na swoim profilu, że usługa Facebook Pay zmienia się w Meta Pay. Rebranding ten ma być pierwszym krokiem w kierunku udostępnienia użytkownikom metawersum nowego standardu płatności połączonego z wirtualnym portfelem.
Dzięki Meta Pay korzystanie z zakupionych dóbr ma być możliwe na wielu różnych platformach. Cała usługa celuje w dostarczanie lepszych doświadczeń użytkownikom oraz zapewnianie wyjątkowej szansy twórcom płatnych treści dla metaverse.
Będziemy monitorować dalsze poczynania Mety w tej kwestii