Zastanawiałeś się, jak wyglądać będzie przyszłość największych aplikacji mobilnych? Jedna z nich właśnie testuje nowego chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który może całkowicie zmienić sposób, w jaki korzystamy z tej platformy. Mowa o Tiktoku.
TikTok testuje rewolucyjnego chatbota
Chatbot o nazwie „Tako” ma za zadanie dostarczać spersonalizowane rekomendacje i umożliwiać interakcję z użytkownikami w sposób, który dotąd nie był możliwy. Wykazuje zdolność do analizowania ich preferencji i zachowań.
Na podstawie oglądanych filmów i zadawanych pytań, może proponować treści do obejrzenia i twórców, których warto śledzić. Dzięki temu czas spędzony na TikToku będzie bardziej dostosowany do indywidualnych zainteresowań.
Co więcej, dzięki Tako będzie możliwa bezpośrednia interakcja z użytkownikami. Poprzez na przykład zadawanie pytań i uzyskiwanie natychmiastowej odpowiedzi na nie. W ten sposób aplikacja staje się bardziej interaktywna i angażująca. Chatbot umieszczono w widocznym miejscu po prawej stronie ekranu wideo, nad innymi ikonami.
Jeśli użytkownicy będą szukać pomysłów na coś do obejrzenia, mogą poprosić Tako o sugestie dotyczące filmów na konkretny temat, na przykład „śmieszne filmiki ze zwierzętami”. Bot odpowie listą wyników, zawierającą nazwę wideo, autora, temat oraz linki do sugerowanych filmów. Następnie użytkownik może kliknąć jego miniaturę, aby zostać przekierowanym do treści.
Testy na wąskiej grupie odbiorców
Chatbot został publicznie odkryty przez Watchful.ai, a TikTok potwierdził, że obecnie prowadzi testy. Firma korzysta z usług zewnętrznego dostawcy AI, którego dostosował do swoich potrzeb.
Na wybranych rynkach testujemy nowe sposoby obsługi wyszukiwania i odkrywania. Czekamy na opinie naszej społeczności, aby kontynuować tworzenie bezpiecznego miejsca, które dostarcza rozrywki, inspiruje kreatywność i wpływa na kulturę.
Przy pierwszym uruchomieniu TikTok informuje użytkowników za pomocą wyskakującego komunikatu, że Tako jest wciąż uważany za „eksperymentalny” i jego opinie „mogą nie być prawdziwe lub dokładne” – jest to standardowe ostrzeżenie stosowane w przypadku wszystkich nowoczesnych chatbotów AI, w tym ChatGPT autorstwa OpenAI czy AI Google.
Podkreśla również, że chatbot nie powinien być traktowany jako źródło porad medycznych, prawnych ani finansowych.