Amazon
fot. Unsplash.com

„Alexa, co mi dolega?”. Nowe funkcje asystentki głosowej Amazonu

Ilość nowych funkcji, jakie każdego miesiąca trafiają do asystentów głosowych, naprawdę robi wrażenie. Przykładowo, wraz z najnowszą aktualizacją, użytkownicy Alexy zyskali dostęp do ciekawych funkcji prozdrowotnych. W jaki sposób asystentka głosowa Amazonu pomoże nam zadbać o siebie?

Zapytaj Alexę o symptomy

Osoby, którym dolega coś niepokojącego, mogą teraz spytać Alexę, co mogą oznaczać ich objawy. Wystarczy poprosić asystentkę głosową o przeprowadzenie krótkiego wywiadu zdrowotnego, podczas którego opiszemy swoje symptomy, a ta postara się podać kilka możliwych przyczyn ich wystąpienia.

Użytkownicy inteligentnego wyświetlacza z serii Echo mogą skorzystać także z wizualnej skali, za pomocą której łatwiej będzie opisać stopień uciążliwości wskazanych objawów. Alexa jest w stanie także wskazać, którymi lekami można spróbować zmniejszyć dolegliwości przed konsultacją z lekarzem.

Amazon podaje, że informacje na temat dolegliwości, chorób i metod leczenia są pobierane z zaufanych źródeł, takich jak bazy danych dużych sieci placówek zdrowotnych. Oczywiście, dane podawane przez asystentkę głosową nie są poradą lekarską i nie mogą jej zastąpić. Mogą być natomiast wskazaniem do… połączenia się z lekarzem za pomocą inteligentnego głośnika.

Teleporada przez głośnik z Alexą

Korzystanie ze zdalnych porad lekarskich, choć ma swoje minusy, na przestrzeni ostatnich dwóch lat stało się koniecznością. Z początku dość kulawy system potrzebował kilku usprawnień, a obecnie jesteśmy świadkami daleko idącego postępu telemedycyny. Nawiązanie nowej współpracy pomiędzy Amazonem a Teladoc jest tego przykładem.

Amerykanie korzystający z urządzeń z Alexą mogą bowiem skorzystać z teleporady, która odbywa się poprzez inteligentne głośniki z asystentką. By zainicjować połączenie, wystarczy powiedzieć „Alexa, chcę porozmawiać z lekarzem” („Alexa, I want to talk to a doctor”). W ciągu kilku minut użytkownik potrzebujący porady lekarskiej będzie mógł skonsultować swoje objawy z profesjonalistą.

„Alexa, co mi dolega?”. Nowe funkcje asystentki głosowej Amazonu

W chwili obecnej usługa jest realizowana wyłącznie z wykorzystaniem połączeń głosowych, lecz trwają prace nad udostępnieniem również rozmowy wideo z lekarzem. Teleporada poprzez Alexę jest dostępna wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

Z racji specyfiki amerykańskiego systemu opieki zdrowia, przed konsultacją z lekarzem użytkownik będzie musiał potwierdzić posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego. W przypadku jego braku lub innych problemów, skorzystanie z połączenia wciąż będzie możliwe, lecz użytkownicy zostaną obciążeni kosztem wizyty w wysokości 75 dolarów.