Patrząc na dynamiczny rozwój asystentów głosowych, sztucznej inteligencji i systemów przetwarzania głosu, w życiu nie pomyślałbym, że inteligentne urządzenia mogą mieć problem z ustawieniem minutnika. Tak banalna czynność przerosła ostatnio Asystenta Google. I, choć przez dobrych kilka lat gigant umiał odmierzać czas, tak ostatnio coś się pod tym względem zmieniło.
Asystent Google ma problem na inteligentnych ekranach
Jeśli znajdujecie się w posiadaniu jednego z inteligentnych ekranów z Asystentem, na przykład Google Nest Hub, mogliście zauważyć pojawienie się nowego błędu. Mianowicie, Asystent nie jest w stanie ustawić minutnika za pomocą komendy głosowej.
Wielu użytkowników zgłasza, że po wydaniu komendy „ustaw minutnik na…” Asystent Google odpowiada, że nie wie, jak ma zareagować i wyświetla na ekranie kilka propozycji. Wśród nich znajduje się… ustawienie minutnika na konkretny czas, o którym wspomnieliśmy w komendzie głosowej.
Wygląda więc na to, że Asystent rozumie polecenie (w końcu przez kilka lat był w stanie je realizować bez problemu), lecz po prostu nie chce go z jakiegoś powodu wykonać bez interakcji z ekranem dotykowym. Kliknięcie odpowiedniego przycisku daje bowiem skutek w postaci rozpoczęcia odliczania. Mamy więc pewność, że aplikacja zegara ma się w porządku.
Z racji niewielkiej wagi tego problemu Google nie wydało żadnego większego komunikatu na temat tej funkcji, a jedynie udzieliło krótkiej odpowiedzi na pytanie zadane przez redakcję Android Police. Rzecznik firmy zapewnił, że problem jest znany i trwają prace nad jego rozwiązaniem.
Problem zdaje się jednak nie dotyczyć smartfonów z Androidem, a wyłącznie inteligentnych ekranów z Asystentem Google. Jeśli więc potrzebujecie skorzystać z minutnika, nie zdziwcie się, że Nest Hub nie będzie do końca z wami współpracował. Przez najbliższych parę dni to dodatkowe kliknięcie może być niezbędne do uruchomienia tej funkcji. Można również oczywiście skorzystać z Asystenta na smartfonie lub ustawić odliczanie ręcznie.