Nie wszystkie rynkowe debiuty wymagają hucznych prezentacji. Do Polski, po niemal dwóch miesiącach od premiery na targach CES, trafiły głośniki Sony, zdolne ozdobić każde wnętrze pięknym dźwiękiem. Modele SRS-RA5000 i SRS-RA3000 to niewielkie głośniki zapewniające niezwykłe, przestrzenne brzmienie.
Sekret tkwi w technologiach
Unikalną cechą głośników Sony RA5000 i RA3000 są zastosowane technologie, dzięki którym te są w stanie emitować dźwięk określany mianem przestrzennego. Mowa tu zarówno o 360 Reality Audio jak i Immersive Audio Enhancement. Dzięki nim, przestrzenne brzmienie otrzymują nie tylko utwory odtwarzane w standardzie 360 Reality Audio, ale też zwykłe pliki stereo. Niezależnie od tego, po które z nich sięgniemy, efekt będzie naprawdę przyjemny.
Dodatkowo, droższy z nowych modeli – RA5000, otrzymał certyfikat Hi-Res Audio, podkreślający lepsze parametry brzmienia dla dźwięku o wysokiej rozdzielczości.
Unikalna budowa dla najlepszego brzmienia
Na głośnik Sony RA5000 składa się aż sześć jednostek: trzy z nich, skierowane ku górze, emitują dźwięk pionowo, a trzy umieszczone na froncie – poziomo. Wewnątrz głośnika znalazło się również miejsce na subwoofer, uzupełniający brzmienie basem.
W modelu Sony RA3000 znajdziemy jednostkę pełnozakresową, moduł rozprzestrzeniający dźwięk we wszystkie strony oraz dwie membrany bierne, wzmacniające niskie tony.
Łączność w standardzie
Co istotne, obydwa głośniki można włączyć w skład inteligentnego domu, zarówno w systemie Google Home jak i Amazon Alexa. Dzięki temu, można sterować nimi przy pomocy asystentów głosowych obecnych w smartfonach albo dedykowanych rozwiązaniach, takich jak Google Nest Home czy Amazon Echo.
Obydwa modele wyposażono we wbudowany Google Chromecast oraz wsparcie dla Spotify Connect. Co naturalne, można się z nimi połączyć również przy pomocy najzwyklejszej łączności Bluetooth.
Głośniki Sony SRS-RA3000 oraz Sony SRS-RA5000 trafiły już do sprzedaży w Polsce, w cenach odpowiednio 1100 złotych i 2200 złotych. Firma zapewnia, że to jeszcze nie koniec nowości, jakie zaplanowała w tym segmencie rynku na obecny rok.