(źródło: Apple)
(źródło: Apple)

Inteligentny dom posiadaczy iPhone’ów? Apple tam nie rządzi

Rzekomo największym atutem urządzeń Apple jest rozwijany przez markę ekosystem, dzięki któremu poszczególne urządzenia z jabłkiem na obudowie, a także certyfikowane produkty firm trzecich, mogą bezproblemowo komunikować się ze sobą wzajemnie, oferując użytkownikowi bardzo wysoki poziom komfortu i prostoty codziennego korzystania. Tymczasem, jak pokazały badania, nabywcy smartfonów Apple iPhone wcale nie kwapią się, by kolejne, nabywane przez nich urządzenia, pochodziły od tego samego producenta. Zwłaszcza w kategorii rozwiązań inteligentnego domu.

Badanie, o którym mowa, przeprowadzone zostało na grupie 900 mieszkańców Stanów Zjednoczonych, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (licząc od czerwca 2021 roku) zdecydowali się na zakup iPhone’a. Analitycy z Consumer Intelligence Research Partners chcieli poznać odpowiedź na pytanie, z jakich sprzętów korzystają nabywcy smartfonów od Apple. Odpowiedzi, w niektórych kategoriach, mogą wydać się nieco zaskakujące

Zegarek i tablet – tak. Reszta – niekoniecznie

Lojalność użytkowników iPhone’ów wobec Apple przejawia się, przede wszystkim, w kwestii tabletów i inteligentnych zegarków. Zdecydowana większość posiadaczy jabłkowych smartfonów, którzy korzystają również z tabletów i zegarków, wybrała iPada i Apple Watch. W pozostałych kategoriach urządzeń było już znacznie gorzej.

Aż 90% ankietowanych korzysta z komputera. Niestety dla Apple, jedynie niecałe 40% zdecydowało się wybrać MacBooka bądź iMaca. Podobnie w przypadku słuchawek bezprzewodowych – kupiło je około 40% badanych, jednak tylko 20% postawiło na AirPodsy.

W kategoriach, które interesują nas najbardziej, nie można mówić o większej lojalności. Inteligentne głośniki posiada niespełna 50% posiadaczy iPhone’ów, jednak tylko 10% zdecydowało, że będzie to HomePod bądź HomePod Mini. Wśród urządzeń do strumieniowania materiałów wideo, dysproporcja również jest spora. Posiada je niecałe 70% ankietowanych, jednak tylko niespełna 30% postawiło na Apple TV.

Apple popularność urządzeń - analiza
fot. via Apple Insider

Nieszczelny ekosystem Apple

W praktyce wygląda na to, że choć amerykańscy nabywcy iPhone’ów bardzo cenią sobie iPady i zegarki Apple Watch, wcale nie mają zamiaru kupować HomePodów czy Apple TV. Czyżby głośniki Amazon Echo i urządzenia Google Chromecast okazały się lepszym wyborem?

Czy lepszym, ciężko odpowiedzieć jednoznacznie. Tańszym? Zdecydowanie tak. Apple musi coś z tym zrobić.