LG ma zwariowane pomysły na zastosowanie elastycznych wyświetlaczy OLED

LG Display Media Chair

fot. LG Display

Targi CES 2022 są tuż za rogiem, a LG nie może się już doczekać pokazania światu wszystkich nowych produktów. Wśród nich mają znaleźć się także koncepty nowych urządzeń, wykorzystujące elastyczne wyświetlacze OLED. Firma widzi w tej technologii spory potencjał.

Rozsiądź się wygodnie przed telewizorem LG

Czuję, że właśnie tak mógłby brzmieć slogan reklamowy pierwszego z testowanych obecnie konceptów. Nic dziwnego, bowiem jest nim połączenie fotela i telewizora, które ma zapewnić znakomite wrażenia z oglądania bez przybierania niekomfortowej pozycji.

Projekt, nazwany roboczo Media Chair, wykorzystuje zakrzywiony telewizor LG OLED TV o przekątnej 55 cali i krzywiźnie 1500 R. Został on zamocowany na podstawce sterującej jego położeniem. Dlaczego jest to tak istotne? Ano dlatego, że pozwala idealnie dostosować położenie ekranu do pozycji, w jakiej się aktualnie znajduje użytkownik fotela. Ten można bowiem przechylać, pozwalając na korzystanie z niego zarówno w pozycji siedzącej, jak i półleżącej.

fot. LG Display

Krzywizna ekranu na poziomie 1500 R jest uważana za jedną z najbardziej komfortowych dla ludzkiego oka, pozwalając na idealne pokrycie pełnego pola widzenia bez konieczności stosowania ekranu o przesadnie dużej przekątnej. Jak zapewnia producent, w połączeniu z kinową jakością dźwięku, generowanego poprzez delikatne wibracje panelu OLED, Media Chair ma dostarczać użytkownikom znakomitych wrażeń.

LG Display, zajmujące się produkcją wyświetlaczy, nawiązało współpracę z jedną z koreańskich firm tworzących fotele do masażu, co może sugerować, że firma pragnie dopracować swój koncept w ciągu najbliższych miesięcy i już wkrótce wprowadzić go na rynek. Nie zostało to jednak oficjalnie potwierdzone.

By iść na rower nie musisz ruszać się z salonu

Kolejny prototyp, jaki przygotowało LG Display, łączy funkcje roweru stacjonarnego z telewizorem. Trzy elastyczne panele LG OLED o przekątnej 55 cali są połączone w jeden podłużny wyświetlacz, sięgający od podłogi do punktu znajdującego się odrobinę nad głową osoby siedzącej na rowerze.

Zastosowany ekran również jest zakrzywiony, lecz jest to o wiele większa krzywizna niż w przypadku Media Chair. Projekt nazwany Virtual Ride wykorzystuje panele o łącznej krzywiźnie 500 R. Dzięki temu, użytkownik może odnieść wrażenie, że znajduje się na prawdziwej przejażdżce rowerowej na łonie natury.

fot. LG Display

Rower ma poprawić komfort ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu, pozwalając na przemierzanie dowolnego zakątku świata bez opuszczania własnego mieszkania. Patrząc na ten koncept odnoszę jednak wrażenie, że fizyczna podróż na drugi koniec globu w celu przejechania się rowerem mogłaby kosztować tyle samo, co zakup Virtual Ride. Trzeba przy tym założyć, że produkt w ogóle trafi do sprzedaży, co też nie jest do końca pewne.

LG najpewniej przedstawi Media Chair oraz Virtual Ride w specjalnym materiale wideo podczas targów CES 2022, które wystartują już w poniedziałek. Nie powinniśmy się jednak spodziewać ich fizycznej obecności na wydarzeniu w Las Vegas. Plany LG dotyczące wprowadzenia tych produktów na rynek oraz ich potencjalnej wyceny pozostają obecnie nieznane.

Exit mobile version