LG Display Media Chair
fot. LG Display

LG ma zwariowane pomysły na zastosowanie elastycznych wyświetlaczy OLED

Targi CES 2022 są tuż za rogiem, a LG nie może się już doczekać pokazania światu wszystkich nowych produktów. Wśród nich mają znaleźć się także koncepty nowych urządzeń, wykorzystujące elastyczne wyświetlacze OLED. Firma widzi w tej technologii spory potencjał.

Rozsiądź się wygodnie przed telewizorem LG

Czuję, że właśnie tak mógłby brzmieć slogan reklamowy pierwszego z testowanych obecnie konceptów. Nic dziwnego, bowiem jest nim połączenie fotela i telewizora, które ma zapewnić znakomite wrażenia z oglądania bez przybierania niekomfortowej pozycji.

Projekt, nazwany roboczo Media Chair, wykorzystuje zakrzywiony telewizor LG OLED TV o przekątnej 55 cali i krzywiźnie 1500 R. Został on zamocowany na podstawce sterującej jego położeniem. Dlaczego jest to tak istotne? Ano dlatego, że pozwala idealnie dostosować położenie ekranu do pozycji, w jakiej się aktualnie znajduje użytkownik fotela. Ten można bowiem przechylać, pozwalając na korzystanie z niego zarówno w pozycji siedzącej, jak i półleżącej.

LG Display Media Chair
fot. LG Display

Krzywizna ekranu na poziomie 1500 R jest uważana za jedną z najbardziej komfortowych dla ludzkiego oka, pozwalając na idealne pokrycie pełnego pola widzenia bez konieczności stosowania ekranu o przesadnie dużej przekątnej. Jak zapewnia producent, w połączeniu z kinową jakością dźwięku, generowanego poprzez delikatne wibracje panelu OLED, Media Chair ma dostarczać użytkownikom znakomitych wrażeń.

LG Display, zajmujące się produkcją wyświetlaczy, nawiązało współpracę z jedną z koreańskich firm tworzących fotele do masażu, co może sugerować, że firma pragnie dopracować swój koncept w ciągu najbliższych miesięcy i już wkrótce wprowadzić go na rynek. Nie zostało to jednak oficjalnie potwierdzone.

By iść na rower nie musisz ruszać się z salonu

Kolejny prototyp, jaki przygotowało LG Display, łączy funkcje roweru stacjonarnego z telewizorem. Trzy elastyczne panele LG OLED o przekątnej 55 cali są połączone w jeden podłużny wyświetlacz, sięgający od podłogi do punktu znajdującego się odrobinę nad głową osoby siedzącej na rowerze.

Zastosowany ekran również jest zakrzywiony, lecz jest to o wiele większa krzywizna niż w przypadku Media Chair. Projekt nazwany Virtual Ride wykorzystuje panele o łącznej krzywiźnie 500 R. Dzięki temu, użytkownik może odnieść wrażenie, że znajduje się na prawdziwej przejażdżce rowerowej na łonie natury.

LG Display Virtual Ride
fot. LG Display

Rower ma poprawić komfort ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu, pozwalając na przemierzanie dowolnego zakątku świata bez opuszczania własnego mieszkania. Patrząc na ten koncept odnoszę jednak wrażenie, że fizyczna podróż na drugi koniec globu w celu przejechania się rowerem mogłaby kosztować tyle samo, co zakup Virtual Ride. Trzeba przy tym założyć, że produkt w ogóle trafi do sprzedaży, co też nie jest do końca pewne.

LG najpewniej przedstawi Media Chair oraz Virtual Ride w specjalnym materiale wideo podczas targów CES 2022, które wystartują już w poniedziałek. Nie powinniśmy się jednak spodziewać ich fizycznej obecności na wydarzeniu w Las Vegas. Plany LG dotyczące wprowadzenia tych produktów na rynek oraz ich potencjalnej wyceny pozostają obecnie nieznane.