Elektryczny Kaebon EB Eins to łódź stworzona z monolitycznego kawałka włókna węglowego. Dzięki swojej wadze i dużej mocy jest łatwa w transporcie, i szybka w prowadzeniu.
Elektryczność podbija morza
Kto by pomyślał, że woda i elektryczność tak dobrze pójdą ze sobą w parze. A jednak e-łodzie i skutery to idealne połączenie ekologii z funkcjonalnością. W sprzedaży pojawiają się już małe skutery i dwuosobowe łódki, a inżynierowie pracują nad coraz większymi i pojemniejszymi jednostkami. Czy w tej branży można wymyślić jeszcze coś innowacyjnego? Oczywiście, że tak, co udowadnia firma Kaebon. Ich najnowsza sportowa łódź jest nie tylko elektryczna i zwinna, ale także… waży tyle, co dorosły człowiek.
Zoptymalizowana pod kątem możliwie najniższej wagi łódź elektryczna Kaebon EB Eins jest gładkim, monolitycznym kawałkiem włókna węglowego zaprojektowanym do cichego ślizgania się po wodzie. Sama firma narodziła się w Monachium w Niemczech, z wizją perfekcyjnie cichej łodzi, niezakłócającej hałasem idealnych krajobrazów alpejskich jezior. Konstruktor Kai Krause miał wyraźny cel budowy najlżejszych łodzi motorowych na świecie i rozwijania czystszej, bardziej zrównoważonej formy pływania łódką.
To cudeńko przewieziesz na dachu jak kajak
Decydując się na zaawansowaną konstrukcję kompozytową, firma odniosła się do przemysłu lotniczego i motoryzacyjnego w kwestii super lekkich konstrukcji. EB Eins jest wykonany z hartowanego próżniowo włókna węglowego z piankowym rdzeniem, wybranego ze względu na połączenie niskiej wagi, wytrzymałości i trwałości.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć potencjał statku w zakresie wydajnego i cichego napędu, Kaebon wyrzeźbił kadłub w sportowy kształt klina z dziobem przebijającym fale i długimi liniami wodnymi. Lekka, wydajna konstrukcja kadłuba oznacza, że mniejszy układ napędowy może bez zmniejszania osiągów. Łódź dostępna jest w dwóch wersjach napędowych. Napęd premium Cruise 6.0 obiecuje moc napędową porównywalną z silnikiem o mocy 9,9 KM, podczas gdy wydajny napęd Cruise 12.0 zwiększa ją do odpowiednika 25 KM.
Cała ta innowacyjna optymalizacja wagi skutkuje łodzią elektryczną o długości 5,3 m z podstawową masą własną wynoszącą zaledwie 89 kg, nadającą się do przewożenia na dachu samochodu.
Kaebon nie opublikował szacunkowej prędkości maksymalnej, ale mówi, że EB Eins będzie miał wystarczającą moc baterii na 45 minut przy pełnej wydajności i do 10 godzin podczas powolnej jazdy. Standardowa ładowarka ładuje akumulator od 0 do 100 procent w 10 godzin.
Statek można już zamawiać, a ceny zaczynają się od 59900 euro (około 65400 dolarów) za model z napędem Torqeedo Cruise 6.0 i 74900 euro (81775 dolarów) za wersję Torqeedo Cruise 12.0.