AI (źródło: Meta)
AI (źródło: Meta)

Meta ma nowy generator wideo bazujący na AI. Jego możliwości robią wrażenie

Sztuczna inteligencja firmy Meta rozwija się. Przedsiębiorstwo ponownie prezentuje badania i nowe narzędzia oparte o model Emu. Tym razem na horyzoncie pojawiły się programy, które pomogą edytować zdjęcia w oparciu o tekst oraz generować krótkie filmy wideo i GIF-y.

Ulepszanie zdjęć na Facebooku i Instagramie

Meta nieustannie pracuje nad nowymi narzędziami, które wykorzystują do działania ogromny potencjał sztucznej inteligencji. Choć użytkownicy mogą już generować obrazy w Bingu, a technologiczny gigant pokazał już możliwości Make-A-Video, nadal prowadzi intensywne badania nad kolejnymi programami.

Podstawą narzędzi marki Meta do generowania obrazów czy filmów jest model Emu. Teraz został on wykorzystany również do opracowania Emu Edit oraz Emu Video, które w przyszłości mogłyby stać się częścią Facebooka i Instagrama.

Pierwsza propozycja przedsiębiorstwa pozwoli na wprowadzenie edycji danego obrazu w oparciu o przesłany do narzędzia tekst. Zmianie mają podlegać pojedyncze piksele obrazu wejściowego, dzięki czemu AI nie będzie ingerowało w obiekty, których użytkownik nie chciałby w żaden sposób poprawiać. Opcja ta umożliwia m.in. dodawanie obiektów, usuwanie lub dodawanie tła, ulepszanie grafik w taki sposób, aby spełnił precyzyjne oczekiwania. Model wdrożony do tego narzędzia pracuje na bibliotece zawierającej 10 milionów próbek, przy czym każda jest złożona z obrazu wejściowego, treści edycji oraz obrazu wyjściowego.

Meta pozwoli generować filmy i GIF-y

Drugim narzędziem, które może kiedyś pojawić się w funkcjach Facebooka czy Instagrama, jest Emu Video. Ma ono pozwolić na generowanie wideo w oparciu o tekst, wprowadzone obrazy lub korzystając obu opcji jednocześnie. Choć propozycje pokazane w ramach badań marki Meta nie są jeszcze doskonałe, zostały z pewnością ulepszone w porównaniu do zaprezentowanego niedawno Make-A-Video.

Technologiczny gigant zaznacza, że nowe narzędzia są dopiero testowane, jednak już teraz można zauważyć ich praktyczny potencjał. Przykładowo, użytkownicy mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, mogliby w przyszłości szybko generować animowane naklejki czy GIF-y, tworzone na miarę własnych potrzeb.