Gigantyczny wyświetlacz MAGNIT 8K (źródło: LG)
Gigantyczny wyświetlacz MAGNIT 8K (źródło: LG)

Najnowsze technologie wyświetlaczy LG mogą zadziwić

Tegoroczna wystawa InfoComm 2023 pozwoliła prawdziwie wykazać się firmie LG. Gigant pokazał ogromnych rozmiarów ekrany, przezroczyste wyświetlacze, cyfrową rzeźbę czy tablice interaktywne dla szkolnictwa.

Gigantyczny wyświetlacz o wysokiej jakości obrazu

Targi InfoComm 2023, które trwały od 14 do 16 czerwca w Orlando na Florydzie, pozwoliły zaprezentować firmie LG Electronics wiele ciekawych rozwiązań w kategorii wyświetlaczy. Największą uwagę jednak przyciągała linia MAGNIT, której użycie dedykowane jest zarówno do celów komercyjnych, jak i typowo mieszkaniowych. Seria ta charakteryzuje się rozstawem pikseli od 0,68 do 1,56 milimetra, a jej bezpieczeństwo zostało poświadczone licznymi testami m. in. reakcji na ogień, spójności kolorów czy bezpieczeństwem elektromagnetycznym.

Największym spośród wyświetlaczy tej linii był MAGNIT 8K Micro LED, którego rozmiar sięgał do 272 cali i dedykowany jest do hoteli, innych miejsc publicznych czy lobby w firmach. Firma pokazała także Media Art, czyli ekran o rozmiarze 163 cali typu LED All-in-One, charakteryzujący się wysokim poziomem odwzorowywania kolorów.

Magnit 8K microLED (źródło: LG)
Magnit 8K microLED (źródło: LG)

Ogromna powierzchnia tego wystawcy pozwoliła także na zaprezentowanie przezroczystego wyświetlacza OLED Signage, który składa się z 26 ekranów. Urządzenie to jest w stanie zsynchronizować się z wyżej wspomnianym 272-calowym wyświetlaczem.

Środowiska naukowe, handlowe i korporacje

Poza sporych rozmiarów ekranami, LG zaprezentowało również monitory, które mogą być podstawą do tworzenia realistycznego tła podczas nagrań. Ponadto, gigant pokazał także ekrany dedykowane dla korporacji, dające możliwość prowadzenia panoramicznych wideokonferencji.

Podczas targów użytkownicy mogli także zapoznać się tablicami interaktywnymi CreateBoard, charakteryzującymi się ekranem dotykowym o 40 punktach i rozdzielczością UHD. Uwagę przyciągała także „rzeźba” cyfrowa, złożona z ośmiu przezroczystych ekranów o rozmiarze 55-cali.

Firma pokazała też odporne na wszelkie warunki atmosferyczne wyświetlacze, które dedykowane są dla obiektów handlowych typu drive-through.

Efektywne przedstawianie obrazów na ekranach nie jest jednak zależne wyłącznie od rodzaju i technologii wyświetlaczy. Istotny aspekt stanowi również oprogramowanie, dlatego też firma zaprezentowała m. in. SuperSign AD oraz QSR, pozwalające na kierowanie odpowiednich reklam na podstawie danych i raportów, oraz aplikacje dedykowane dla tablic interaktywnych.