Funkcja kontynuacji oglądania filmu czy serialu, którego nie zdążyłeś dokończyć, jest niezwykle praktyczna, jednak może być czasem dość upierdliwa. Załóżmy, że w kolejce czeka na Ciebie serial, który porzuciłeś po jednym odcinku, czy film, którego na pewno już nigdy nie włączysz. To wszystko widzisz, za każdym razem, ilekroć włączasz platformę – dość irytujące. Na szczęście Netflix wprowadził nową funkcję, która pozwoli teraz usunąć te niechciane elementy na wszystkich urządzeniach.
Netflix wreszcie pozwala usunąć pozycje z kolejki oglądania
Netflix w końcu wyszedł naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i umożliwił usuwanie filmów i programów telewizyjnych, które „zapychają” sekcję „Kontynuuj oglądanie” na stronie głównej. Ta od dawna poszukiwana funkcja, pozwala na pozbycie się listy częściowo obejrzanych filmów, seriali czy programów telewizyjnych, które kiedyś próbowałeś oglądać i nie masz zamiaru już nigdy do nich wrócić.
Nowa funkcja została już udostępniona w aplikacjach internetowych, mobilnych i telewizyjnych Netflix. Działa to wszystko bardzo prosto. Wystarczy, że wejdziemy na dany film i w sekcji „Kontynuuj oglądanie” przewiniemy w dół do nowego przycisku „Usuń z Kontynuuj oglądanie”. Dostępna będzie również opcja cofnięcia tej prośby, jeśli usuniesz coś, co jednak chciałeś obejrzeć Ty czy też ktoś z członków Twojej rodziny.
Nie jest to może największa zmiana w interfejsie użytkownika Netflix, jednak trzeba przyznać, że to spore udogodnienie. Szczególnie, że dzięki „Kontynuuj oglądanie” z łatwością możemy wrócić do naszego ulubionego filmu czy serialu.
Jest to także pierwsza z rzeczy, jakie widzimy po otwarciu aplikacji – zarówno na smartfonie, TV czy w przeglądarce internetowej na komputerze. Dzięki zmianom użytkownik ma poczucie większej kontroli nad tym, w jaki sposób korzysta z usługi. Co niektórzy twierdzą nawet, że to „zmieniło ich życie na zawsze” ;-).
Od kiedy działa opcja usuwania z „kontynuuj oglądanie”?
Opcja usuwania treści z wiersza „Kontynuuj oglądanie” Netflix została dodana na telewizory od 27 stycznia 2022 r. i jest udostęniana stopniowo. Wcześniej dostępna była na urządzeniach mobilnych i w przeglądarkach. Według firmy aktualnie wszyscy użytkownicy na całym świecie powinni już mieć do niej dostęp.
Czy Wy również widzicie tę nową opcję?