Funkcja zakupów AR na Pintereście rozszerzona o meble i wystrój domu
źródło: Printerest

Funkcja zakupów AR na Pintereście rozszerzona o meble i wystrój domu

Nowa funkcja Pinterest pozwoli konsumentom zobaczyć, jak meble lub inne elementy wystroju wnętrza będą wyglądać w ich własnym domu, korzystając z rozszerzonej rzeczywistości (AR). Podobną technologię wdrożyli już najwięksi detaliści, tacy jak Amazon czy IKEA, a także inne firmy z działu projektowania wnętrz.

W przypadku Pinteresta doszło do współpracy z wybraną grupą sprzedawców na rynku amerykańskim. Dzięki tej kolaboracji kupujący online mają możliwość wirtualnie umieścić dany przedmiot w swoim domu tylko przy użyciu „obiektywu aparatu” w aplikacji Pinterest. Jeśli kupującemu spodoba się to, co widzi, może przystąpić do zakupu przedmiotu bezpośrednio od sprzedawcy.

Try On for HomeDecor źródło: Pinterest

Zwizualizuj meble zanim je kupisz

Ta wirtualna platforma zakupowa do dekoracji wnętrz jest dostępna w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem ponad 80 000 Pinów (piny to zakładki, które umożliwiają użytkownikom zapisywanie ulubionych treści). Jest to więc największa dotychczasowa inwestycja zakupowa na Pinterest w rzeczywistości rozszerzonej.

Jest to również trzeci produkt typu „Try On”, który Pinterest wprowadził na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat. Pierwsza, która weszła, dotyczyła działu kosmetycznego. Konsumentki zainteresowane konkretnym odcieniem szminki czy cieni do powiek, mogły przetestować je na sobie. Oczywiście wszystko online, przy pomocy kamerki w telefonie. Chociaż technologia wykorzystana teraz a wtedy nie jest taka sama, to każda z nich ma na celu jedno — przekształcenie inspiracji produktowych w zakupy.

Jak działa aplikacja do wizualizacji mebli?

Aby skorzystać z tej funkcji w systemie iOS lub Android, użytkownicy muszą kliknąć dany mebel i użyć przycisku „Wypróbuj w swojej przestrzeni”. Teraz kierujemy aparat w miejsce, w którym chcielibyśmy postawić rzecz, która nas interesuje. Możemy ją obrócić w preferowany przez nas sposób. Jeśli efekt nas zadowala, klikamy zakup i finalizujemy transakcję.

Czy takie „przymierzanie mebli” przed zakupem ma sens? Myślę, że tak i do tego wniosku doszedł także Pinterest, analizując zakupy swoich użytkowników. Zauważył bowiem, że jego użytkownicy są pięć razy bardziej skłonni do zakupu przy użyciu Pina z włączoną opcją „Try On” niż standardowego. Wystrój wnętrz stał się najczęściej odwiedzaną kategorią w wyszukiwarce w 2021 roku.

Najnowszy projekt rozszerzonej rzeczywistości spotkał się z większym zainteresowaniem niż funkcja zakupów kosmetycznych AR. Niestety, póki co jest on dostępny tylko w USA. Pinterest planuje jednak wprowadzić to niezwykłe zakupowe udogodnienie również na inne rynki.