Amerykański producent ciężarówek zaprezentował swój najnowszy model elektrycznego pojazdu. MD Electric to solidna konstrukcja mogąca pochwalić się 260 końmi mocy i dwoma wariantami baterii.
Transportowe elektryki do zadań specjalnych
Elektryczne transportery to przyszłość logistyki. Ich moc i rosnący zasięg uzyskiwany dzięki coraz lepszym bateriom sprawia, że dobrze nadają się do transportu lekkich paczek, logistyki powietrznej i drogowej. Czołowy amerykański producent ciężarówek zaprezentował dla tej ostatnie branży nowy, średniotonażowy model.
MD Electric to druga elektryczna ciężarówka tej firmy, będąca zieloną alternatywą dla odmiany z silnikiem wysokoprężnym. Serce pojazdu stanowi trójfazowy silnik elektryczny, zaprezentowany na targach Work Truck Show, generujący moc 260 koni (194 kW) i moment obrotowy do 2508 Nm.
Co do akumulatorów i zasięgu — ciężarówka może być wyposażona w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 150 kWh lub 240 kWh, zapewniające zasięg do 225 km na jednym ładowaniu w konfiguracji z dwoma akumulatorami i 370 km z trzema akumulatorami na pokładzie. Obsługuje ładowanie prądem zmiennym o mocy 19,2 kW i szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 80 kW, a także hamowanie regeneracyjne w celu odzyskiwania energii podczas postojów.
Ciężarówka z solidnymi osiągami
Dostępnych jest pięć różnych rozstawów osi, dostosowanych do różnych potrzeb związanych z transportem suchym/chłodniczym, słupowymi i platformowymi potrzebami lub wywrotkami. Ciężarówka ma maksymalną ładowność 8800 kg.
Z dodatkowych akcesoriów — podwójne pneumatyczne zawieszenie kabiny pomaga wygładzić wstrząsy kierowcy, który ma do dyspozycji ergonomiczny fotel z zawieszeniem pneumatycznym z poduszkami z pianki o dużej gęstości, a hałas zewnętrzny jest ograniczony do minimum dzięki izolacji zainstalowanej wokół kabiny.
Mack MD Electric dołącza do pełnej gamy pojazdów klasy od 6 do 8, które firma Mack oferuje, aby pomóc klientom w spełnieniu ich potrzeb. Opierając się na sukcesie serii Mack MD z silnikami wysokoprężnymi, Mack MD Electric pomoże naszym klientom osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju bez poświęcania trwałości, niezawodności i całkowitego kosztu posiadania, z których słynie Mack.
Jonathan Randall, prezes Mack Trucks North America
Nieznana jest jeszcze data premiery ani cena nowego, potężnego elektryka.