Rozmowy telefoniczne prowadzone przez pracowników centrów telefonicznych wymagają tworzenia notatek, co obniża wydajność ich pracy. Pilot AI będzie teraz samodzielnie przechwytywał istotne informacje z rozmów.
Narzędzie AI generujące notatki
Jeden z byłych inżynierów Salesforce, Maxwell Lu, wpadł na pomysł opracowania technologii sztucznej inteligencji, która pozwoli na automatyczne tworzenie notatek i wpisów w oprogramowaniu w trakcie odbywania telefonicznych rozmów z klientami. W taki właśnie sposób zrodziła się idea powstania Pilota AI.
Ogromna liczba wykonywanych połączeń telefonicznych w firmach generuje konieczność ponownego odsłuchiwania przeprowadzonych rozmów, aby możliwe było wdrożenie zmian, prawidłowe realizowanie usług i zadowolenie oczekiwań klientów – a to bywa problematyczne. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak na wyciąganie najistotniejszych informacji z rozmów, generowanie notatek czy też oznaczanie odpowiednich luk w ankietach.
Jakie zalety może mieć zaimplementowanie narzędzia Pilot AI?
Tworzone przez AI notatki pozwalają na wygenerowanie podsumowania odpowiedzi klientów na pytania, które zostały zadane przez pracownika handlowego czy call center. Dzięki systemowi Pilot AI możliwe jest automatyczne wypełnienie 15 różnych pól dotyczących danego klienta, co pracownikowi po zakończeniu rozmowy zajmuje zwykle około 20 minut.
To całkowicie inne podejście do obsługi klienta, który coraz częściej nie ma już kontaktu z pracownikami handlowymi, a jedynie z botami głosowymi lub też chatbotami, działającymi w oparciu o konkretny schemat rozmowy oraz algorytmy sztucznej inteligencji.
W ostatnim czasie pojawiły się na rynku również inne narzędzia takie, jak na przykład Winn.ai w formie asystenta, który umożliwia śledzenie, przechwytywanie oraz aktualizowanie wpisów dla CRMów, co jest zbliżone do technologii Pilot AI. Inną formą jest również Attention, działające w oparciu o wykorzystanie AI oraz przetwarzanie języka naturalnego do wypełniania CRMów, a także tworzenia kolejnych maili, skierowanych do klientów.