Towarzystwo Usług Finansowych niebawem ruszy z kolejnym przedsięwzięciem, które zostało oparte o sztuczną inteligencję. Tym razem zakup polisy komunikacyjnej przez internet będzie mógł zostać zrealizowany za pomocą serwisu Messenger, gdzie bot „Ola” poprowadzi klienta przez całą transakcję.
Wirtualna asystentka pomoże w ubezpieczeniu
Nowy projekt, znany pod nazwą „Polisa Online”, wprowadza Wirtualną Asystentkę o imieniu „Ola”. Jest to czatbot, z którym możemy konwersować za pomocą Messengera. Jego zadaniem jest pomoc klientom w wyborze odpowiedniego i najlepszego ubezpieczenia. Co ważne, bot ma być do dyspozycji zainteresowanych przez całą dobę.
Na ten moment klienci będą mogli korzystać z ofert firm, takich jak BENEFIA, Balcia, GENERALI, Proama oraz Wiener. Propozycje mają póki co ograniczać się do ubezpieczeń komunikacyjnych, jednak z czasem przedsięwzięcie ma zostać rozszerzone.
Polisę kupisz w Messengerze
Przeprowadzenie rozmowy nie jest jeszcze możliwe, bot „Ola” przesyła informację, iż niedługo będzie mogła pomóc. Wiadomo jednak, w jaki sposób będzie realizowany proces zakupu, który opiera się o trzy proste kroki.
Po przejściu do Messengera klient będzie mógł wybrać zakres planowanego ubezpieczenia, a następnie bot prześle proponowane oferty. Gdy użytkownik zdecyduje się na konkretną opcję możliwe będzie dokonanie płatności za pomocą numeru Blik, kart kredytowych czy wirtualnych portfeli.
Za obsługę procesu odpowiedzialny będzie system Stripe. Po zakończeniu transakcji klient otrzyma potwierdzenie zakupu polisy oraz dokument za pomocą wiadomości e-mail.