PriestmanGoode

PriestmanGoode przedstawia autonomiczne pojazdy, które mają zrewolucjonizować publiczny transport

Firma PriestmanGoode znana jest z nowych pomysłów na rozwój transportu i technologii. Pokazała światu już futurystyczny koncept kabin samolotowych, pojazdy do transportu kosmicznego, a teraz – autonomiczne, elektryczne samochody, które mają służyć jako niezależne taksówki w miastach przyszłości.

PriestmanGoode przedstawia autonomiczne pojazdy, które mają zrewolucjonizować publiczny transport
Render konceptu brytyjskiego studia / fot. designboom

Jak będziemy podróżować

Nowe pojazdy PriestmanGoode działają jak połączenie taksówek i autobusów. Mają umożliwić szybkie i bezpieczne poruszanie się po największych miastach dla wszystkich mieszkańców. Wszystkie pojazdy będą podłączone do sieci ANT (autonomous network transit, czyli autonomiczna sieć transportowa).

Zadanie to zleciła firma Dromos Technologies, która ma zamiar zamienić koncept brytyjskiego studia w fizyczny produkt.

Sposób działania konceptu / źródło: PriestmanGoode via Vimeo

Pojazd ten ma modularne wnętrze, dostosowujące się do potrzeb obecnych pasażerów. Umożliwia też wygodne wprowadzenie wózka i roweru. Wnętrze będzie wykonane z naturalnych, łatwych do czyszczenia materiałów.

Współpraca z PriestmanGoode

Firma Dromos wciąż rozwija miejskie sieci samochodów autonomicznych. Wszystkie pojazdy i systemy są produkowane na zamówienie lub przez samego producenta. Umożliwia to dogłębne zrozumienie sposobu działania i napotkanych problemów tej infrastruktury.

PriestmanGoode przedstawia autonomiczne pojazdy, które mają zrewolucjonizować publiczny transport
Pojazd ten przyda się nie tylko indywidualnym mieszkańcom / fot. designboom

Oto niektóre z korzyści, jakie płyną z implementacji pojazdów PriestmanGoode w miastach przyszłości:

  • serwis na zamówienie, działający 24/7;
  • przyjazd do 100 m od każdej lokacji;
  • możliwość zamówienia pojazdu do wnętrza budynku;
  • szybsze przemieszczanie się po mieście;
  • niska emisja dwutlenku węgla;
  • niskie poziomy dźwięku.

Samochód PriestmanGoode to na razie tylko koncept. Firma Dromos nie stworzyła jeszcze praktycznego systemu obsługującego całe miasto. Współpraca ta jest jednak przykładem tego, czego możemy doświadczyć w przyszłości. A może ona nadejść szybciej, niż myślimy.