Samochód Nevera firmy Rimac został absolutnym liderem w świecie aut elektrycznych, osiągając w testach prędkość 412 km/h. Bezpośrednim autorem tego sukcesu jest Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy marki Rimac, który zasiadał tego dnia za kierownicą pojazdu.
„Elektryzujący” rekord należy do Rimac
Historyczny przejazd odbył się na obiekcie Automotive Testing Papenburg w Niemczech, gdzie znajduje się owalny tor z dwoma długimi prostymi, które mierzą 4 km. To właśnie tam Zrnčević wycisnął z Nevery siódme poty i zanotował na liczniku 412 km/h. Prędkość maksymalną zmierzono przy użyciu narzędzia V-Box firmy Recelogic, które dla większej dokładności wykorzystuje pomiar GPS.
Jazda z prędkością 412 km/h na godzinę oznacza podróżowanie z prędkością równą jednej trzeciej prędkości dźwięku. Samo osiągnięcie tego w samochodzie drogowym jest niezwykle skomplikowane, ale Nevera to samochód, który może pokonywać duże odległości na jednym ładowaniu, może pokonywać ciasne i kręte tory wyścigowe oraz może bić rekordy prędkości na prostej, zarówno dla przyspieszenia, jak i V-MAX.
– podsumował test Miro Zrnčević
Nevera produkowana seryjnie ma ograniczenie prędkości do 352 km/h. Osiągnięcie wyższych pułapów było możliwe tylko w kontrolowanych warunkach, ponieważ podczas tego typu przejazdów opony poddawane są olbrzymim obciążeniom i wymagają specjalnego dostosowania.
Rimac Nevera kosztuje ponad 2 miliony euro
Rimac Nevera wyposażony jest w cztery silniki elektryczne, które wytwarzają moc 1914 KM, co przekłada się na prędkość pojazdu oraz jego imponujące przyśpieszenie, które wynosi mniej niż dwie sekundy do setki. Bateria w tym modelu jest chłodzona cieczą i ma pojemność 120 kWh. Zamontowane wewnątrz ogniwo można ładować z maksymalną mocą 500 kW, co sprawia, że czas ładowania od 0 do 80 proc. wynosi jedynie 19 minut. Zasięg według amerykańskiej normy EPA to 462 km.
Rimac deklaruje, że produkcja samochodu Nevera trwa nadal na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji, a pierwsze samochody są już u klientów. Liczba tych aut jest mocno limitowana, ponieważ została ograniczona do 150 pojazdów, a cena za egzemplarz wynosi ponad 2 miliony euro.