Cyfryzacja i robotyzacja to przyszłość naszego społeczeństwa. Coraz więcej zawodów podlega tym procesom, by w zależności od potrzeb, zmniejszyć czas lub cenę świadczenia usług. W sieci restauracji Pizza Hut pojawiły się roboty-kelnerzy. Czy sprawdzą się na polskim rynku?
Robot-kelner dostarczy twoją pizzę
Firma AmRest, która prowadzi między innymi restauracje Pizza Hut w Polsce, zdecydowała się zakupić roboty i wdrożyć je do wybranych placówek. Na bój w zakresie obsługi klientów ruszą maszyny BellaBot. Roboty-kelnerzy będą mogli dostarczyć nam zamówienie do stolika, ale również będą wchodzić z nami w interakcję, która stopniowo będzie rozbudowywana.
Na ten moment nowoczesne maszyny trafią do dwóch restauracji, na które wyznaczono placówkę przy ul. Widok 26 w Warszawie oraz punkt Wrocław Rynek. Jeśli system rzeczywiście się sprawdzi, można oczekiwać, że sieć wdroży go w kolejnych lokalizacjach.
Czym różnią się usługi świadczone przez maszynę?
Między człowiekiem a maszyną w tym przypadku jest kilka różnic. Pierwsza z nich to taka, że robot-kelner wyglądem będzie przypominać kota, który będzie wchodził w interakcję człowiekiem, a nawet miauczał. Tak jak żywe zwierzę będzie reagował na drapanie za uchem lub inne pieszczoty. Taki zabieg ma szansę sprawić, że atmosfera będzie przyjaźniejsza klientom, a już na pewno ich dzieciom.
Drugą potężną przewagą jest możliwość noszenia dużych ciężarów. Jak wynika z zapewnień producenta, BellaBot może pochwalić się możliwością udźwigu w granicach 40 kilogramów, co stanowi około 2 razy więcej, niż może zapewnić człowiek. Bezpośrednio wpłynie to na tempo wydawania posiłków.
Robot daje również możliwość niezwykle precyzyjnego ruchu między stolikami i siedziskami, bez potrącania osób będących w restauracji. Dzięki temu nasze jedzenie bezpiecznie i szybko dotrze do naszego stolika. Dodatkowo system pozwoli na witanie klientów oraz przydzielanie ich do wolnych stolików, co pozwoli odciążyć menadżera.
Czy ludzie stracą pracę?
Na ten moment pracownicy sieci nie muszą obawiać się o pracę. Roboty na razie będą pełnić funkcję wspierające, pokazując, na co je stać. W Warszawie na początek pojawią się dwa roboty, które będą pracować jednocześnie, co pozwoli na podniesienie wydajności i odciążenie pracowników obiektu. Wydaje się więc, że funkcja wspierająca maszyn może znacznie wpłynąć na wydajność, a dla nas zmniejszenie czasu oczekiwania za posiłek.
Roboci-kelnerzy również będą mogli pełnić poważną rolę reklamową. Wykorzystując fakt, że maszyny są niewątpliwą atrakcją, Pizza Hut utworzyła specjalny konkurs. By wziąć w nim udział, należy zrobić zdjęcie BellaBota, gdy pracuje, i udostępnić je na swoich social mediach. Po oznaczeniu profilu Pizzy Hut otrzymamy szansę na wygranie zniżki do realizacji w restauracji. Tym samym, już na wejściu maszyna ma szansę stać się wielkim przyjacielem fanów specjałów, serwowanych przez sieć.