Producenci sprzętu elektronicznego wprost uwielbiają chwalić się postępami w sprzedaży i popularyzacji urządzeń. Tym bardziej, jeśli zajmują pozycję lidera danego segmentu rynku. Liczby, które właśnie przedstawił Samsung, dotyczące telewizorów Samsung Smart TV z systemem Tizen, robią wrażenie.
Lider ten sam od lat
Choć mijają kolejne lata, na szczycie listy największych producentów telewizorów niewiele się zmienia. Bez niespodzianki, znajdziemy tam takie marki, jak Samsung, LG, Sony czy TCL. Wśród nich, zdecydowanie największym jest właśnie Samsung. Oficjalne dane, dotyczące sprzedaży na całym świecie, informują, że Koreańczycy okupują pozycję lidera rynku nieprzerwanie od 15 lat.
W 2020 roku, zgodnie z raportem Omdia, udział w rynku telewizorów, jaki przypadł marce Samsung, to aż 31,9% pod względem przychodów ze sprzedaży. To między innymi dzięki temu, Tizen jest teraz tak popularny.
Tizen – od sześciu lat w telewizorach Samsung
Pierwsze telewizory Samsunga z systemem Tizen, pojawiły się na rynku w 2015 roku. Tych kilka lat wystarczyło, by swoich nabywców znalazło aż 190 milionów telewizorów, w 197 krajach z całego świata. To jest prawdziwa, globalna dominacja!
Co istotne, system Tizen to rozwiązanie nie tylko dla telewizorów. Samsung instaluje go również w monitorach i systemach Smart Signage. Łącznie, w latach 2015-2020, sprzedano ponad 300 milionów urządzeń z tym systemem operacyjnym.
Zainteresowani szczegółami dotyczącymi rozwoju i popularności Tizena, znajdą więcej informacji na poniższej infografice. Choć przygotowana została w języku angielskim, zrozumienie zawartych tam informacji nie powinno stanowić większej trudności.