We flagową technologię skanującą firmy UVeye inwestują kolejne koncerny. Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał w automotive i dostrzegają to tacy giganci, jak Hyundai, Volvo, Toyota czy Carmax.
Sztuczna inteligencja – od bezpieczeństwa do automotive
UVeye to izraelska firma założona w 2016. Grupa specjalizuje się w systemach inspekcyjnych dla pojazdów, tworząc własny hardware i oprogramowanie. Sztuczna inteligencja, opracowania przez firmę, pierwotnie służyła jako środek bezpieczeństwa na lotniskach, w stoczniach i więzieniach. Według Arsa Yarona, szefa komunikacji UVeye, technologia została stworzona z zamysłem wspierania izraelskich służb przy wyszukiwaniu zagrożeń oraz nielegalnych materiałów szmuglowanych pod pojazdami przez punkty kontrolne. UVeye rozwinęła unikatowy, uczący się algorytm, zdolny do sprawdzenia każdej marki i modelu samochodu.
Firma jakiś czas temu podjęła jednak decyzję, by autorską technologię wykorzystać również w innych branżach. Sztuczna inteligencja UVeye znalazła zastosowanie w sektorze motoryzacyjnym, gdzie w kilka sekund potrafi przeskanować podwozie, opony czy karoserie i odnaleźć wszystkie odstępstwa od normy.
Szeroki arsenał w służbie motoryzacji
W ramach oferty UVeye dla branży motoryzacyjnej dostępne są trzy rozwiązania. Sztuczna inteligencja w rozwiązaniu Artemis diagnozuje opony, sczytując z nich informacje o rozmiarze i marce, sprawdza ciśnienie, kalkuluje ich zużycie oraz podane informacje o ich stanie na podstawie rankingu bezpieczeństwa DOT.
Sztuczna inteligencja w ramach rozwiązania Helios diagnozuje podwozia, szukając uszkodzeń mechanicznych. Oprogramowanie rekonstruuje przeskanowany pojazd i oznacza wszystkie odstępstwa od normy, jak wygięcia, rdza czy odpryski.
Trzeci produkt to rozwiązanie kierowane do fabryk. System Atlas skanuje pojazdy w trakcie ich produkcji. Rozwiązanie przygotowuje kompletne modele samochodów podczas ich podróży przez linię produkcyjną, wyszukując wszelakie usterki i ubytki.
Wielkie koncerny dostrzegają ogromny potencjał w rozwiązaniach oferowanych przez UVeye. Carmax zainwestował w Artemix i Heliosa, podczas gdy Volvo, Toyota i Hyundai inwestują w UVeye z zamiarem wykorzystania Atlasa. Ponadto – Szwedzi i Japończycy rozpoczęli już wdrażanie nowych technologii na linie produkcyjne.
Przy dynamicznie rosnącym rynku sztucznej inteligencji nie widzi, że i w sektorze motoryzacyjnym znajduje się miejsce na inteligentne rozwiązania. Ciekawe, czy UVeye zagrozi kiedyś naszemu polskiemu InMotion Labs?