TaHoma Switch Somfy
TaHoma Switch fot. Somfy

Nowości od Somfy: centralka TaHoma i aplikacja mobilna

Popularna w naszym kraju firma Somfy, zajmująca się szeroko pojętą automatyką domową, poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej centrali TaHoma switch, a wraz z nią zaktualizowanej aplikacji do zarządzania domem za pomocą naszego smartfona.

TaHoma switch

W związku z ostatnimi wydarzeniami na świecie, część z nas w dalszym ciągu spędza więcej czasu w domach. Rozwiązania które pozwalają na zwiększenie naszego komfortu, czy też takie, które mogą wspomóc w codziennych, rutynowych obowiązkach, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Firma Somfy postanawia wyjść do klientów z nowym pomysłem. TaHoma switch to centrala, która w połączeniu z aplikacją mobilną, może pomóc efektywniej zarządzać inteligentnym domem.

TaHoma switch - Somfy
TaHoma Switch – fot. Somfy

Idea urządzenia opiera się na połączeniu smart rozwiązań Somfy, jak i marek partnerskich. Stworzona centrala pozwala nam zaprogramować różne scenariusze, w rezultacie czego może wyręczyć nas w żmudnych obowiązkach. „Wyjście z domu”, „Powrót z pracy”, czy też „Czas na sen” to tylko kilka przykładów podawanych przez producenta. Nic nie stoi na przeszkodzie aby w razie potrzeb użytkownik dowolnie je dostosowywał. Centrala pozwala sterować domowymi inteligentnymi urządzeniami w grupach lub indywidualnie. Twórcy sprzętu podkreślają, że minimalistyczny design i niewielki rozmiar pozwalają wpasować go do każdego wnętrza.

Nowa wersja aplikacji – TaHoma 3.0

Polecenia centrali można wydawać na trzy sposoby. Manualnie za pomocą przycisków na obudowie, przy wykorzystaniu asystenta głosowego (Amazon Alexa, Asystent Google, Apple HomeKit), czy też wreszcie za pomocą nowej wersji aplikacji – TaHoma 3.0 – która pozwala zarządzać domem przy pomocy naszego smartfona. Aplikacja została zaprojektowana tak aby umożliwić szybkie i proste personalizowanie, a także łatwe uruchomianie scenariuszy.

Tahoma 3.0
Aplikacja mobilna Tahoma 3.0 – fot. Somfy

Dzięki dedykowanej zakładce „Ulubione” użytkownicy szybko znajdą najczęściej używane urządzenia. Centrala w połączeniu z aplikacją pozwala połączyć się z niemal 300 liniami produktowymi marki Somfy, a także sprzętami firm partnerskich, takich jak Philips Hue, Sonos, Legrand czy Schneider Electrics. Producent zadbał także o współpracę z protokołami Somfy RTS i io-homecontrol, a także Zigbee 3.0 w zakresie sterowania oświetleniem. TaHoma 3.0 dostępna jest dla osób posiadających smartfony działające pod kontrolą systemów Android i iOS.

Cena i dostępność

TaHoma switch dostępne będzie do nabycia u dedykowanych instalatorów Somfy Expert, a także w sklepie internetowym Somfy w cenie 869 złotych. Produkt obejmuje 5-letnia gwarancja producenta.