Ten rower Audi eMTB pachnie przygodą. Przygodą w cenie samochodu

Rower Audi (Źródło: https://www.press.audi.co.uk/en-gb/releases/851)

Rower Audi (Źródło: https://www.press.audi.co.uk/en-gb/releases/851)

Audi zaprezentowało limitowaną edycję elektrycznego roweru górskiego inspirowanego samochodami wprost z rajdu Dakar. Elektryk kosztuje 10000 dolarów i ma na pokładzie szeroki wachlarz zaawansowanych technologii.

Rowery i elektryki też mogą być drapieżne

Dawno za nami czasy, gdy szaleństwo kojarzyło się tylko z pełnowymiarowymi, spalinowymi jednośladami — dzisiaj po drogach możemy ścigać się elektrycznymi rakietami, po wertepach poniosą nas lekkie e-dirty, a po wodzie kosmiczne skutery. Elektryczne rowery również nie pozostają daleko w tyle, a nowy model zaprezentowany przez Audi ma iście rajdowe inspiracje.

Rower Audi to elektryczny MTB, inspirowany rajdowym modelem RS Q e-tron Dakar. Został opracowany we współpracy z włoską firmą Fantic Motor i zaprojektowany z myślą o sprostaniu różnorodnym terenom i potrzebom związanym z e-rowerem — od ekstremalnego przecierania szlaków i jazdy enduro po downhill i wycieczki asfaltowe.

Cztery poziomy wspomagania pedałowania i imponujący moment obrotowy 90 Nm zapewnia montowany centralnie silnik Brose S-MAG o mocy 250 W, a 12-biegowy mechaniczny układ napędowy SRAM GX Eagle dokłada ogromną elastyczność jazdy. Rama mieści potężny akumulator Fantic Integra o pojemności 720 Wh, choć nie podano oficjalnie zasięgu na jednym ładowaniu.

Rower Audi (Źródło: Audi)

Drogi sprzęt do zadań specjalnych

Aluminiowa rama zawiera komponenty z włókna węglowego, które zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić zrelaksowaną postawę podczas jazdy. Z przodu znajdziemy widelec Öhlins RFX38 M.2 o skoku 180 mm i amortyzator sprężynowy TTX22M, przeznaczony do jazdy górskiej.

Z przodu rower prowadzi się na 29-calowym kole Mavic owiniętym w 2,6-calową oponę terenową Vittoria E-Mazza, a z tyłu na 27,5-calowym Mavic dopasowanym do 2,8-calowej opony Vittoria E-Martello. Siłę hamowania potrzebną do zatrzymania tego potwora zapewniają hamulce tarczowe IN.CA.S z tarczą 220 mm z przodu i 203 mm z tyłu. Kierowca może sprawdzić stan baterii e-roweru za pomocą małego wyświetlacza na kierownicy Renthal Fatbar V2.

Ceny limitowanej bestii Audi zaczynają się od 10000 dolarów w górę, w 3 konfiguracjach ramy. Firma nie ujawniła, jak bardzo ograniczona będzie seria, ani nie wskazała, kiedy będzie dostępna, ale zainteresowani mogą już zapisać się na listę oczekujących na Audi Genuine Accessories.

Exit mobile version