Rower Audi (Źródło: https://www.press.audi.co.uk/en-gb/releases/851)
Rower Audi (Źródło: https://www.press.audi.co.uk/en-gb/releases/851)

Ten rower Audi eMTB pachnie przygodą. Przygodą w cenie samochodu

Audi zaprezentowało limitowaną edycję elektrycznego roweru górskiego inspirowanego samochodami wprost z rajdu Dakar. Elektryk kosztuje 10000 dolarów i ma na pokładzie szeroki wachlarz zaawansowanych technologii.

Rowery i elektryki też mogą być drapieżne

Dawno za nami czasy, gdy szaleństwo kojarzyło się tylko z pełnowymiarowymi, spalinowymi jednośladami — dzisiaj po drogach możemy ścigać się elektrycznymi rakietami, po wertepach poniosą nas lekkie e-dirty, a po wodzie kosmiczne skutery. Elektryczne rowery również nie pozostają daleko w tyle, a nowy model zaprezentowany przez Audi ma iście rajdowe inspiracje.

Rower Audi to elektryczny MTB, inspirowany rajdowym modelem RS Q e-tron Dakar. Został opracowany we współpracy z włoską firmą Fantic Motor i zaprojektowany z myślą o sprostaniu różnorodnym terenom i potrzebom związanym z e-rowerem — od ekstremalnego przecierania szlaków i jazdy enduro po downhill i wycieczki asfaltowe.

Cztery poziomy wspomagania pedałowania i imponujący moment obrotowy 90 Nm zapewnia montowany centralnie silnik Brose S-MAG o mocy 250 W, a 12-biegowy mechaniczny układ napędowy SRAM GX Eagle dokłada ogromną elastyczność jazdy. Rama mieści potężny akumulator Fantic Integra o pojemności 720 Wh, choć nie podano oficjalnie zasięgu na jednym ładowaniu.

Rower Audi (Źródło: https://www.press.audi.co.uk/en-gb/releases/851)
Rower Audi (Źródło: Audi)

Drogi sprzęt do zadań specjalnych

Aluminiowa rama zawiera komponenty z włókna węglowego, które zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić zrelaksowaną postawę podczas jazdy. Z przodu znajdziemy widelec Öhlins RFX38 M.2 o skoku 180 mm i amortyzator sprężynowy TTX22M, przeznaczony do jazdy górskiej.

Z przodu rower prowadzi się na 29-calowym kole Mavic owiniętym w 2,6-calową oponę terenową Vittoria E-Mazza, a z tyłu na 27,5-calowym Mavic dopasowanym do 2,8-calowej opony Vittoria E-Martello. Siłę hamowania potrzebną do zatrzymania tego potwora zapewniają hamulce tarczowe IN.CA.S z tarczą 220 mm z przodu i 203 mm z tyłu. Kierowca może sprawdzić stan baterii e-roweru za pomocą małego wyświetlacza na kierownicy Renthal Fatbar V2.

Ceny limitowanej bestii Audi zaczynają się od 10000 dolarów w górę, w 3 konfiguracjach ramy. Firma nie ujawniła, jak bardzo ograniczona będzie seria, ani nie wskazała, kiedy będzie dostępna, ale zainteresowani mogą już zapisać się na listę oczekujących na Audi Genuine Accessories.