Warner Bros oraz Samsung Electronics podjęły współpracę, w ramach której tworzone będą zwiastuny w jakości 8K dla nadchodzących produkcji filmowych. Jak wynika z informacji, trailery mają być wyświetlane w ponad 65 tysiącach obiektów handlu detalicznego, aby klienci mogli poznać prawdziwe możliwości najwyższej dostępnej rozdzielczości.
Telewizory o najwyższej dostępnej w sklepach jakości wyświetlania obrazów
Rozdzielczość 8K staje się coraz bardziej popularna, a w sklepach pojawiają się już telewizory, działające w tej jakości, dedykowanej przede wszystkim do dużych rozmiarów ekranów. Problem jednak pojawia się w produkowanych treściach, które rzadko proponowane są w 8K, choć już dość często można spotkać filmy w 4K.
Z uwagi na sytuację i potrzebę widzów do oglądania różnego rodzaju produkcji w najlepszej dostępnej rozdzielczości, firmy Samsung Electronics wraz z Warner Bros zawarły partnerstwo. Efektem współpracy ma być powstawanie zwiastunów filmowych w jakości gwarantowanej przez 8K, które zostaną wyświetlone u sprzedawców detalicznych na ekranach Neo QLED 8K.
Zwiastuny filmowe w 8K w sklepach detalicznych
Rozwiązanie to zostało już przetestowane na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy w 450 wybranych sklepach, gdzie zaprezentowano zwiastun filmu „Creed III”. Konsumenci okazali na tyle duże zainteresowanie, iż projekt postanowiono rozszerzyć o ponad 65 tysięcy sklepów na całym świecie. Dzięki temu osoby planujące zakup urządzeń w najwyższej dostępnej rozdzielczości mogą zobaczyć telewizory 8K „w akcji”, jeszcze zanim zabiorą je do swojego centrum domowej rozrywki.
Klienci wybranych sklepów detalicznych będą mogli zobaczyć treści w postaci zwiastunów w rozdzielczości 7680 na 4320 pikseli, przed dokonaniem zakupu. Wśród planowanych filmów, których trailery zostaną pokazane w obiektach handlowych, ma niebawem pojawić się „Barbie”, „Blue Beetle”, „Dune: Part Two”, „Wonka”, a także „Aquaman i zaginione królestwo”.