Niemiecki HP Velotechnik, w ramach targów Eurobike we Frankfurcie, zaprezentował swoją wyjątkową konstrukcję. Trójkołowiec Delta tx, bo o nim mowa, zaprojektowany jest dla starszych osób, ale daje mnóstwo frajdy każdemu.
Niecodzienne konstrukcje = dobra zabawa
Na pierwszy rzut oka zabawki wyrwane z futurystycznych filmów albo przydomowych garaży okazują się sprawiać mnóstwo frajdy. W trójkołowcu Iris eTrike można krążyć po ulicach Tokio z wysoko podniesionym czołem, na fińskim eLyly każda zima to przyjemność, model Tatamel można schować pod biurkiem, a dla fanów surdutów i monokli Helicon eº będzie idealnym uzupełnieniem stylówy. Nietypowe konstrukcje mogą zaoferować wiele pożytecznych zalet, a doskonałym tego przykładem jest nowy trójkołowiec firmy HP Velotechnik.
Delta tx został zaprojektowany dla osób potrzebujących wsparcia i komfortu odpornego na wywrócenie pojazdu z łatwym dostępem. Został zbudowany na aluminiowej ramie z tylnym trójkątem, który unosi się na zawieszeniu śrubowym. Specjalne, wyściełane fotele Airy ErgoMesh lub ErgoMesh Premium, pozwalą na dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Okazuje się jednak, że pojazd pierwotnie przeznaczony dla seniorów, sprawia podczas jazdy tyle frajdy, że firma postanowiła celować z nowym produktem we wszystkie pokolenia.
Nie trzeba mieć określonego wieku, aby cieszyć się swobodną pozycją podczas jazdy naszym trójkołowcem.
Paul Hollants, dyrektor generalny firmy
Trójkołowiec, który daje kopa (i wiele mozliwości)
Kosz montowany między tylnymi kołami jest przeznaczony do przewożenia sprzętu o wadze do 25 kg. Dodatkowo dostępny jest opcjonalny uchwyt na torbę na oparcie, a boczne mocowania umożliwiają zamontowanie toreb po obu stronach kierownicy. Jeśli to wciąż za mało, można doczepić przyczepę z 40-kilogramowym udźwigiem.
Podstawowy model będzie jeździł z silnikiem Bafang M300, współpracującym z piastą z przekładnią Enviolo Trekking Automatiq. Kupujący mogą również wybrać jeden z trzech silników Shimano STEPS z czułym czujnikiem momentu obrotowego – wersje E5000 i E6100 są dopasowane do 8-biegowej piasty Nexus Di2, podczas gdy wariant EP801 Cargo współpracuje z nową, 10-biegową przerzutką Cues Di2.
Z ciekawych rozwiązań – ponieważ silnik osi środkowej napędza oba tylne koła z jednakową prędkością, firma rozwiązała problem poślizgu nie stosując kosztownego, ciężkiego, awaryjnego mechanizmu różnicowego. Zamiast tego inżynierowie opracowali konstrukcję z dwoma wolnymi kołami umieszczonymi osiowo w osi tylnego koła. Ta technologia Freewheelin Twin nie tylko zapewnia, że podczas pokonywania zakrętów napędzane jest tylko koło wewnętrzne, ale także lepszą przyczepność podczas ruszania pod górę i na trudnej nawierzchni.
Póki co brak informacji o prędkości, jaką rozwija pojazd oraz o zasięgu baterii. Trójkołowiec waży zaledwie 32 kilogramy i można go podzielić na trzy części do łatwiejszego transportu. Dostępny w sprzedaży będzie na początku 2024 w cenie 6920 dolarów.