Skuter śnieżny elyly (Źródło: elyly)
Skuter śnieżny elyly (Źródło: elyly)

Fiński skuter elektryczny – nie dość, że drewniany to jeszcze… śnieżny?!

Fińska firma zaprezentowała bardzo niecodzienny produkt. Elektryczny, śnieżny skuter to pojazd idealny w północnych, śnieżnych rejonach Europy.

Szalone elektryki

Innowacyjni konstruktorzy udowadniają nam, że nawet z pozoru nudne, elektryczne środki transportu, mogą mieć w sobie pazur i dozę szaleństwa. Świetnymi tego przykładami są elektryczne rolki Atmos Gear, wielozadaniowy Haul ST czy inspirowany rajdami Dakar eMTB Audi. Dzisiejszy wynalazek przykuwa jednak uwagę na swój wyjątkowy sposób…

Elektryczny skuter śnieżny eLyly to prawdopodobnie pierwszy na świecie taki pojazd. Stworzony przez fińskiego wynalazcę Pasi Kauppinena pojazd, swoją nazwę zapożyczył od długiej drewnianej narty, którą Finowie z przeszłości używali do ślizgania się po śniegu, zaś sam pomysł na pojazd zrodził się z tęsknoty za ciszą i spokojem.

Mieszkanie w Bear Manor w środku fińskiego lasu daje inne spojrzenie na świat, w którym tak wielu jest na skraju wypalenia. Zainspirowaliśmy się do opracowania pierwszej na świecie elektrycznej hulajnogi śnieżnej po tym, jak zauważyliśmy, jak turyści przybywający do naszych kwater tęsknili za ciszą i pełnym szacunku, nieinwazyjnym sposobem odkrywania naszej natury.

Pasi Kauppinen, wynalazca
Skuter śnieżny elyly (Źródło: elyly)
Skuter śnieżny elyly (Źródło: elyly)

Skuter z drewna daje radę!

W konstrukcji skutera drewno zostało zastosowane do budowy korpusu, kierownicy i przedniej narty. Silnik elektryczny o mocy 1000 W obraca tylną gąsienicę skutera, rozpędzając go do maksymalnej prędkości 25 km/h. Producent podaje, że jedno 2,5-godzinne ładowanie baterii litowej wystarcza na przejechanie od 20 do 30 km, w zależności od czynników, takich jak waga rowerzysty, warunki śniegowe i temperatura otoczenia.

Skuter waży 55 kg i może przewieźć kierowcę o maksymalnej wadze 100 kg. Z rozłożoną kierownicą, eLyly ma 180 cm wysokości, 120 cm długości i 30 cm szerokości. Wbudowany reflektor pomaga rowerzystom widzieć szlak w nocy, a tylne światło zapewnia, że są widziani przez innych rowerzystów.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy i za ile pojazd będzie dostępny komercyjnie.