Nowa funkcja Pinterest pozwoli konsumentom zobaczyć, jak meble lub inne elementy wystroju wnętrza będą wyglądać w ich własnym domu, korzystając z rozszerzonej rzeczywistości (AR). Podobną technologię wdrożyli już najwięksi detaliści, tacy jak Amazon czy IKEA, a także inne firmy z działu projektowania wnętrz.
W przypadku Pinteresta doszło do współpracy z wybraną grupą sprzedawców na rynku amerykańskim. Dzięki tej kolaboracji kupujący online mają możliwość wirtualnie umieścić dany przedmiot w swoim domu tylko przy użyciu „obiektywu aparatu” w aplikacji Pinterest. Jeśli kupującemu spodoba się to, co widzi, może przystąpić do zakupu przedmiotu bezpośrednio od sprzedawcy.
Zwizualizuj meble zanim je kupisz
Ta wirtualna platforma zakupowa do dekoracji wnętrz jest dostępna w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem ponad 80 000 Pinów (piny to zakładki, które umożliwiają użytkownikom zapisywanie ulubionych treści). Jest to więc największa dotychczasowa inwestycja zakupowa na Pinterest w rzeczywistości rozszerzonej.
Jest to również trzeci produkt typu „Try On”, który Pinterest wprowadził na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat. Pierwsza, która weszła, dotyczyła działu kosmetycznego. Konsumentki zainteresowane konkretnym odcieniem szminki czy cieni do powiek, mogły przetestować je na sobie. Oczywiście wszystko online, przy pomocy kamerki w telefonie. Chociaż technologia wykorzystana teraz a wtedy nie jest taka sama, to każda z nich ma na celu jedno — przekształcenie inspiracji produktowych w zakupy.
Jak działa aplikacja do wizualizacji mebli?
Aby skorzystać z tej funkcji w systemie iOS lub Android, użytkownicy muszą kliknąć dany mebel i użyć przycisku „Wypróbuj w swojej przestrzeni”. Teraz kierujemy aparat w miejsce, w którym chcielibyśmy postawić rzecz, która nas interesuje. Możemy ją obrócić w preferowany przez nas sposób. Jeśli efekt nas zadowala, klikamy zakup i finalizujemy transakcję.
Czy takie „przymierzanie mebli” przed zakupem ma sens? Myślę, że tak i do tego wniosku doszedł także Pinterest, analizując zakupy swoich użytkowników. Zauważył bowiem, że jego użytkownicy są pięć razy bardziej skłonni do zakupu przy użyciu Pina z włączoną opcją „Try On” niż standardowego. Wystrój wnętrz stał się najczęściej odwiedzaną kategorią w wyszukiwarce w 2021 roku.
Najnowszy projekt rozszerzonej rzeczywistości spotkał się z większym zainteresowaniem niż funkcja zakupów kosmetycznych AR. Niestety, póki co jest on dostępny tylko w USA. Pinterest planuje jednak wprowadzić to niezwykłe zakupowe udogodnienie również na inne rynki.